Πίσω

Πόσες θερμίδες έχει ο μπακαλιάρος

Ο μπακαλιάρος στην διατροφή μας

Ο μπακαλιάρος είναι ένα ψάρι που στο μυαλό όλων των Ελλήνων έχει συνδεθεί με την μεγαλύτερη εθνική μας εορτή. Είναι ένα ιδιαιτέρως θρεπτικό ψάρι με πλήθος απαραίτητων στοιχείων για τον ανθρώπινο οργανισμό. Ο μπακαλιάρος όταν καταναλώνεται μόνος του είναι χαμηλός σε θερμίδες. Ενδεικτικά ο μπακαλιάρος σε ποσότητα 100γρ περιέχει περίπου 90-100 θερμίδες, ενώ ο τηγανητός έχει σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερες θερμίδες. Από την άλλη, ο μπακαλιάρος μαζί με σκορδαλιά μας δίνει περίπου στις 450 θερμίδες.

Ο μπακαλιάρος είναι ένα τρόφιμο διατροφικά σπουδαίο. Είναι πλούσιος σε λιπαρά ω-3 και ω-6, τα οποία δεν μπορεί να παράγει από μόνος του ο οργανισμός μας. Περιέχει πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, καθώς και ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο και μαγνήσιο. Είναι ένα ψάρι με ελάχιστα λιπαρά, για αυτό και άλλωστε ο μπακαλιάρος έχει και λίγες θερμίδες όταν καταναλώνεται βραστός η ψητός. Βοηθάει στην καλή υγεία του καρδιαγγειακού μας συστήματος, καθώς και στην καλή κατάσταση και λειτουργία των οπτικών νεύρων.

Το μαγείρεμα του μπακαλιάρου είναι αυτό που παίζει ρόλο στις περιεχόμενες θερμίδες του

Όταν γίνεται τηγανητός, ο μπακαλιάρος έχει πολύ περισσότερες θερμίδες σε ποσότητα 100γρ. Αξίζει να αναφέρουμε, ότι ο μπακαλιάρος όταν τηγανιστεί μας προσφέρει 400 θερμίδες, ποσότητα σαφώς μεγαλύτερη από όταν καταναλώνεται με διαφορετικό τρόπο μαγειρέματος. Βλέπουμε δηλαδή, ότι ο τρόπος με τον οποίο μαγειρεύουμε την πρώτη μας ύλη, καθορίζει και την ποσότητα των θερμίδων αλλά και την θρεπτική του αξία. Για παράδειγμα, όταν ο μπακαλιάρος συνδυάζεται με σκορδαλιά έχει περισσότερες θερμίδες, μιας και συνυπολογίζουμε και τις θερμίδες που μας προσφέρει η σκορδαλιά. Για να μειώσουμε τις θερμίδες στην κλασική αυτή παρασκευή του μπακαλιάρου με τη σκορδαλιά, μπορούμε να αντί για τηγανητό να επιλέξουμε να τον κάνουμε ψητό ή ακόμα και βραστό. Η νοστιμιά του θα είναι εξίσου ίδια και θα έχουμε ένα πιο υγιεινό και ανάλαφρο γεύμα.

Καλό είναι, λοιπόν, να επιλέγουμε να καταναλώνουμε τον μπακαλιάρο με τρόπο που να μας προσφέρει όσο το δυνατόν λιγότερες θερμίδες, αλλά παράλληλα και όλα του τα θρεπτικά συστατικά χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα έχουμε ένα εξαιρετικά νόστιμο πιάτο.

Αν σας άρεσε το άρθρο διαβάστε και το παρακάτω.

Διαφήμιση

Μοιράσου το

Διαφήμιση
Κάτι μαγειρεύεται

Καλώς ήλθατε στο νέο Argiro.gr

Εγκατάσταση
×