Κολατσιό χωρίς ζάχαρη, χωρίς γλουτένη και χωρίς γαλακτοκομικά; Εδώ σας έχω τη λύση

Το κολατσιό στο σχολείο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα γεύματα των παιδιών.

Προσφέρει άμεσα ενέργεια και θρεπτικά συστατικά, συμβάλλοντας στην καλή απόδοση (πνευματική και σωματική) των μαθητών.

Πολλες φορές μου γράφετε για τα διατροφικά προβλήματα των παιδιών, που προκαλούν πονοκέφαλο σε σας τις μαμάδες. Οσο περνάει ο καιρός τα μυνηματα σας σχετικά με τη ζάχαρη, τη γλουτένη και τα γαλακτοκομικά πληθαίνουν καθώς η αγωνία σας μεγαλώνει.

Ο συνεργάτης μας και διατροφολόγος Τάσος Παπαλαζάρου, μας λέει ότι «σύγχρονες βιβλιογραφικές αναφορές συσχετίζουν την κατανάλωση ενδιάμεσου σνακ με αύξηση βάρους. Αυτό συμβαίνει γιατί τα παιδιά προτιμούν  τροφές είτε από το κυλικείο, είτε από έξω από το σχολείο με υψηλή θερμιδική και χαμηλή θρεπτική αξία, όπως πατατάκια, σοκολάτες, μπισκότα κα.

Γίνεται λοιπόν φανερό, ότι ετοιμάζοντας ένα κολατσιό από το σπίτι, όπου είμαστε σίγουροι για την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούμε, είναι μια ουσιαστική λύση. Για να καταφέρει όμως αυτό το κολατσιό να «ανταγωνιστεί» τα αντίστοιχα του σχολείου θα πρέπει να μην είναι βαρετό και μονότονο (πχ τοστ με τυρί και γαλοπούλα συνέχεια).

  • Για τη γλουτένη γίνεται τελευταία πολύ λόγος. Αν το παιδί σας δεν έχει διαγνωσμένη κοιλιοκάκη δεν υπάρχει λόγος να αφαιρέσετέ την γλουτένη από το διαιτολόγιο του.
  • Από την άλλη, η ζάχαρη σε μεγάλες ποσότητες έχει συσχετισθεί με αύξηση βάρους, όποτε αν καταφέρουν να την μειώσουμε στο ημερήσιο διαιτολόγιο, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
  • Τα γαλακτοκομικά αποτελούν πολύ καλές πηγές ασβεστίου, φωσφόρου, βιταμινών συμπλέγματος Β κι άλλων απαραίτητων συστατικών για την ανάπτυξη του παιδιού. Παράλληλα, περιέχουν ορισμένα υψηλή περιεκτικότητα από αλάτι, και τα πλήρη γαλακτοκομικά κορεσμένα λιπαρά. Όσον αφορά την ασφάλεια τους, Η επιτροπή ασφάλειας της ευρωπαϊκής ένωσης (EFSA) τα θεωρεί αφαλή. ΑΝ τώρα για τους δικούς σας λογούς, έχετε τις αντιρρήσεις σας, οι συνταγές παρακάτω σας δίνουν τη λύση.»

Εδώ λοιπόν σας συγκέντρωσα μερικές από τις αγαπημένες μου συνταγές αλλά και αγαπημένες των παιδιών, για να σας απαλλάξω από τον προβληματισμό, του τι θα καταναλώσει το παιδί σας όταν κάνει ειδική διατροφή. Αυτές θα σας βοηθήσουν να ετοιμάσετε ελκυστικά και πρωτότυπα σνακ για τα παιδιά σας.

pancakes
Όλοι τα αγαπούν. ΦΤΙΑΞΤΕ στα παιδιά σας σάντουιτς με δύο pancakes χωρίς γλουτένη και γεμίστε ενδιάμεσα με σπιτική μερέντα χωρίς ζάχαρη και χωρίς γαλακτοκομικά.

 

Παξιμάδια με σοκολάτα χωρίς ζάχαρη γαλακτοκομικά γλουτένη
Μια συνταγή για όλες τις ώρες χωρίς ζάχαρη και γλουτένη, που γίνεται πολύ εύκολα και γρήγορα. Βάλτε τα παιδιά σας ενεργά στην κουζίνα, πιστέψτε με θα το χαρούν πολύ.

 

γλυκό ψωμί με σοκολάτα
Απολαυστική νοστιμιά, χωρίς ζάχαρη και γλουτένη. Ό,τι πρέπει για το κολατσιό στο σχολείο.

 

muffins με σοκολάτα
Ποιός λέει όχι σε ένα λαχταριστό muffin, ειδικά όταν δεν έχει ζάχαρη και γλουτένη;

 

αλμυρά muffins χωρίς αυγά
Ίσως το πιο υγιεινό, χορταστικό και νόστιμο σνακ για όλες τις ώρες. Η γεύση του θα σας θυμίσει αλμυρό κέικ. Δοκιμάστε τα οπωσδήποτε. 
(Αντικαταστήστε το αλεύρι και τα διογκωτικά με αντίστοιχα χωρίς γλουτένη, αν το παιδί σας πάσχει από δυσανεξία. Αλλιώς αφήστε το ως εχει).

 

Brownies χωρίς ζάχαρη και χωρίς αλέυρι. Ένα πεντανόστιμο γλυκό, για όλους εσάς που αποφεύγετε τη γλουτένη

 

Είμαι πάντα εδώ, για να σας ακούω και να δίνω λύση!

Καλή επιτυχία, με αγάπη

 

 

 

Θέλω να μοιράζομαι τα πάντα μαζί σας μέσα από το argiro.gr!

Σας Προτείνουμε