Πώς τα δημητριακά ολικής αλέσεως βοηθούν στο αδυνάτισμα

Μία νέα έρευνα αναλύει τη σχέση του ξυπνήματος του μεταβολισμού με τα πλήρη δημητριακά ολικής αλέσεως και όχι τα κατεργασμένα, με αποτέλεσμα να  υπάρξει και απώλεια βάρους.

Συγκεκριμένα, οι άνθρωποι που αντικαθιστούν τα κατεργασμένα δημητριακά με πλήρη (ολικής αλέσεως), πετυχαίνουν μεγαλύτερη απώλεια θερμίδων, άρα και ταχύτερο αδυνάτισμα, επειδή επιταχύνεται ο μεταβολισμός τους και μειώνονται οι θερμίδες που κατακρατάει το σώμα τους στη διάρκεια της πέψης. Σύμφωνα με την έρευνα,  η κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως, αντί των κατεργασμένων, ισοδυναμεί με την ίδια απώλεια θερμίδων σε καθημερινή βάση, που επιτυγχάνεται με ένα καθημερινό περπάτημα 30 λεπτών με γρήγορο ρυθμό.

Οι ερευνητές λένε ότι αν καταναλώνουμε πλήρη δημητριακά μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια ακόμη και δυόμισι κιλών μετά από ένα χρόνο.

Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας πρόσφατης αμερικανικής επιστημονικής έρευνας, ενώ μια δεύτερη συναφής μελέτη δείχνει ότι όσοι καταναλώνουν πολλά πλήρη δημητριακά, αντί για κατεργασμένα, παρουσιάζουν βελτίωση στις μικροβιακές κοινότητες του εντέρου τους (μικροβίωμα) και στις αντιδράσεις του ανοσοποιητικού συστήματός τους.

Έγινε στο Πανεπιστημίο Ταφτς της Βοστώνης και δημοσιεύθηκε στο αμερικανικό περιοδικό κλινικής διατροφολογίας «American Journal of Clinical Nutrition». Αφορούσε σε μια τυχαία διπλά τυφλή κλινική δοκιμή, διάρκειας δύο μηνών, σε 81 άνδρες και γυναίκες με ηλικία 40 έως 65 ετών.

Τις πρώτες δύο εβδομάδες της μελέτης, όλοι έτρωγαν το ίδιο φαγητό, αλλά στη συνέχεια χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες, εκ των οποίων η μία κατανάλωνε πλήρη και η άλλη κατεργασμένα δημητριακά. Κατά τα άλλα, οι δύο ομάδες ακολουθούσαν ακριβώς την ίδια τυποποιημένη διατροφή.

Οι εξετάσεις και οι αναλύσεις μετά το τέλος του διμήνου, έδειξαν ότι όσοι έτρωγαν πλήρη δημητριακά εμφάνισαν αύξηση στο ρυθμό του μεταβολισμού τους σε φάση ανάπαυσης, καθώς και μεγαλύτερη απώλεια ενεργειακών θερμίδων, χάνοντας περίπου 100 θερμίδες περισσότερες τη μέρα (ισοδυναμούν με την απώλεια θερμίδων από ένα μισάωρο γρήγορο βάδισμα), σε σχέση όσους έκαναν κατανάλωση κατεργασμένων δημητριακών. Δεν υπήρχε διαφορά στο αίσθημα πείνας και χορτασμού ανάμεσα στα δύο είδη δημητριακών.

Η δεύτερη μελέτη

Έγινε επίσης στο Πανεπιστημίο Ταφτς, και δημοσιεύθηκε στο ίδιο περιοδικό. Χρησιμοποίησε το ίδιο δείγμα των 81 ατόμων της πρώτης έρευνας, αλλά εστιάσθηκε στις επιπτώσεις των δημητριακών στο μικροβίωμα του εντέρου.

Μετά από συγκριτικές αναλύσεις κοπράνων, επιβεβαιώθηκε ότι τα πλήρη δημητριακά αυξάνουν τόσο την ποικιλία του εντερικού μικροβιώματος, όσο και την παραγωγή των λιπαρών οξέων. Και τα δύο αυτά συμβάλλουν θετικά στη μείωση των φλεγμονών και στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε (και να γράφουμε) περισσότερα από ό,τι ο καθένας μόνος του.

Σας Προτείνουμε