Γιατί να βάλουμε τους σπόρους στη διατροφή μας

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, για τα οφέλη που προσφέρει στην υγεία μας η κατανάλωση σπόρων;

Οι σπόροι Chia είναι μια καλή πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία ωφελούν την καρδιά.

 

Οι σπόροι του σουσαμιού έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σελήνιο, που είναι ένα αντιοξειδωτικό που αποδεδειγμένα μειώνει τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών.

Οι σπόροι μουστάρδας, ή σπόροι σιναπιού,  μπορούν να καταναλωθούν σε σκόνη, που κάνει πικάντικες τις σάλτσες, σούπες και άλλα φαγητά. Περιέχουν σελήνιο που συμβάλλει στην καλή λειτουργία του θυρεοειδούς, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και μαγγάνιο.

Οι σπόροι κολοκύθας έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν την LDL ή την κακή χοληστερόλη και βοηθούν στην πρόληψη της μυϊκής αδυναμίας.

Ο λιναρόσπορος, αποτελεί μια πολύ καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών, συμβάλλει στη μείωση της χοληστερίνης και μας χαρίζει το αίσθημα του κορεσμού για περισσότερη ώρα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα του κάνουν καλό στην υγεία του εγκεφάλου, ενώ σχετίζονται και με την υγεία των ματιών.

Οι αποφλοιωμένοι σπόροι κάνναβης αποτελούν μια ολοκληρωμένη πηγή πρωτεΐνης, με όλα τα απαραίτητα αμινοξέα για τον οργανισμό, που σημαίνει ότι σας χαρίζουν κορεσμό. Εκτός της πρωτεΐνης, είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, τα οποία εκτός του ότι κάνουν καλό στην καρδιά, προωθούν τα υγιή μαλλιά και δέρμα.

Και τι γίνεται με τους γνωστούς σε όλους μας ηλιόσπορους;

Αν ψάχνετε για μια επιπλέον πηγή βιταμίνης Ε, τότε τη βρήκατε! Απλά θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι πρέπει να καταναλώνονται καλύτερα ανάλατοι.

Μήπως η κατανάλωση ανάλατων σπόρων δεν ακούγεται πολύ ελκυστική; Ένας άλλος εύκολος τρόπος για να βάλετε σπόρους στη διατροφή σας, είναι να τους  πασπαλίζετε σε μια σαλάτα ή στο γιαούρτι σας. Μπορείτε επίσης να πανάρετε το κοτόπουλό σας με σπόρους να εμπλουτίσετε τα δημητριακά σας ή να βάλετε τη φαντασία σας να δουλέψει και να τους προσθέσετε σε όποιο φαγητό σας αρέσει!

Υπάρχει όριο στην κατανάλωση σπόρων;

Όπως και για οτιδήποτε άλλο, θα πρέπει να τρώτε σπόρους με μέτρο. 1-2 κουταλιές της σούπας την ημέρα καλύπτει τις ανάγκες σας. Κάτι άλλο που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι παρά το καλό που μας κάνουν, έχουν υψηλή θερμιδική αξία, οπότε μετριάστε την ποσότητά τους αναλόγως.

Όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε (και να γράφουμε) περισσότερα από ό,τι ο καθένας μόνος του.

Σας Προτείνουμε