Σύκο: Η διατροφική του αξία και τα οφέλη του για την υγεία μας

Tα φρέσκα σύκα είναι γνωστό από τους βιβλικούς ακόμα χρόνους ότι είναι υγιεινά,  ιδιαίτερα θρεπτικά και νόστιμα.

Διατροφική αξία του σύκου

Μισό φλιτζάνι σύκων, περιέχει 74 θερμίδες και έχει λιγότερο από 1 γραμμάριο λίπους. Είναι πλούσια πηγή υδατανθράκων λόγω των φυτικών ινών και των φυσικών σακχάρων που περιέχουν.

Οι φυτικές ίνες βοηθούν να λειτουργεί αποτελεσματικά το πεπτικό σύστημα. Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες βοηθά επίσης να μειωθούν τα συνολικά επίπεδα χοληστερόλης και να μειωθεί ο κίνδυνος για διαβήτη. 

Το ίδιο μισό φλιτζάνι φρέσκα σύκα προμηθεύει τον οργανισμό με το περίπου 5% του συνολικού καλίου που χρειάζονται οι ενήλικες για τη σωστή λειτουργία των μυών και της καρδιάς, το 5% της συνολικής βιταμίνης Κ η οποία βοηθά στην κανονική πήξη του αίματος. Τα σύκα παρέχουν επίσης ποσότητες ασβεστίου, σιδήρου, μαγνησίου, φυλλικού οξέος και βιταμίνης Α.

Επίσης, μελέτες διαπίστωσαν ότι το σύκο έχει πιθανότατα αντικαρκινικές ιδιότητες, καθώς απομονώθηκε μια αντικαρκινική ουσία από το συγκεκριμένο φρούτο και τη χρησιμοποίησαν σε καρκινοπαθείς με ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Εικάζεται, ακόμη, ότι η κουμαρίνη που περιέχουν τα σύκα, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη, ενώ η συχνή κατανάλωση του φρούτου έχει συνδεθεί στο παρελθόν από μελέτες με χαμηλότερο κίνδυνο για καρκίνους του μαστού και του εντέρου.

Ενώ η κολλώδης ουσία των σύκων βοηθά πολύ στην περίπτωση που έχουμε ερεθισμένο λαιμό. Η ουσία αυτή όταν αναμειγνύεται με νερό διογκώνεται και θεωρείται ότι προστατεύει το λαιμό, μειώνει τον ερεθισμό και μαλακώνει τον πόνο.

Παράλληλα μην ξεχνάμε ότι στην αρχαιότητα το θεωρούσαν αφροδισιακό και πολλές φορές το κατανάλωναν προκειμένου να βελτιώσουν τη σεξουαλική λειτουργία.

Παρά τα οφέλη τους, παν μέτρον άριστον γιαυτό να ξέρετε ότι αν το παρακάνετε με τα σύκα, υπάρχει πιθανότητα διάρροιας, ενώ θα πρέπει να τα αποφεύγετε αν έχετε πρόβλημα στα νεφρά ή τη χοληδόχο κύστη.

Τα σύκα είναι ευπαθή και ευαίσθητα, και για αυτό είναι καλό να καταναλώνονται μέσα σε μία έως δύο ημέρες από την αγορά τους. Επιλέξτε να καταναλώσετε εκείνα που είναι παχουλά και μαλακά (όχι υπερβολικά), έχουν πλούσιο γλυκό άρωμα, βαθύ χρώμα και είναι απαλλαγμένα από «μελανιές».

 

Όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε (και να γράφουμε) περισσότερα από ό,τι ο καθένας μόνος του.

Σας Προτείνουμε