Πίσω

Ανοιξιάτικες αλλεργίες και διατροφικά όπλα στην αντιμετώπισή τους

Αλλεργίες την άνοιξη

Καθώς ο χειμώνας φτάνει στο τέλος του και μπαίνει η άνοιξη, οι αλλεργίες κάνουν την εμφάνισή τους. Πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να απολαύσουν το ξαναγέννημα της φύσης κατά την περίοδο της άνοιξης καθώς ταλαιπωρούνται από αλλεργίες, που είναι στο πικ τους αυτή την εποχή.

Κύριοι λόγοι που εντείνουν τις αλλεργίες κατά την άνοιξη είναι η ανθοφορία και η γύρη των φυτών. Και εκτός από τα γνωστά μέτρα και προφυλάξεις για τον περιορισμό της έκθεσης του αλλεργικού στη γύρη, που ξέρουν καλά όσοι ταλαιπωρούνται από ανοιξιάτικες αλλεργίες υπάρχουν και κάποια τρόφιμα που βοηθούν στην αντιμετώπισή των αλλεργιών. Επίσης καλό είναι να γνωρίζουμε ότι υπάρχουν και κάποιες τροφές που εντείνουν τα συμπτώματα των αλλεργιών.

Πολύ σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των ανοιξιάτικων αλλεργιών παίζει το νερό! Το νερό είναι ένα θαυματουργό καταπραϋντικό των συμπτωμάτων της ανοιξιάτικης αλλεργίας γιατί βοηθά τον οργανισμό να αποβάλλει τα αλλεργιογόνα που κυκλοφορούν μέσα του αλλά και στο να διαλυθούν οι βλέννες της μύτης, πράγμα που οδηγεί στην ανακούφιση από το μπούκωμα και τη δυσφορία.

Τροφές για την αντιμετώπιση αλλεργιών

Άλλες τροφές που βοηθάνε στην αντιμετώπιση των αλλεργιών είναι:

Το μέλι καθώς ουσιαστικά είναι ένα προϊόν το οποίο δημιουργείται από τις μέλισσες με τη βοήθεια της γύρης των λουλουδιών. Η κατανάλωση μελιού μπορεί να λειτουργήσει σαν αντίδοτο στις αλλεργίες αφού σταδιακά μπορεί να  βοηθήσει στην απευαισθητοποίηση του οργανισμού από τις ουσίες που του προκαλούν αλλεργία.

Ο σολομός, η σαρδέλα και άλλα ψάρια πλούσια σε λιπαρά οξέα ωμέγα-3, είναι απαραίτητο να καταναλώνονται από άτομα που πάσχουν από ανοιξιάτικες αλλεργίες. Έχει αποδειχθεί ότι τα λιπαρά οξέα μειώνουν την παραγωγή των αντισωμάτων IgE, τα οποία είναι υπεύθυνα για τις αλλεργικές αντιδράσεις και τα συμπτώματα άσθματος. Είναι σαφές λοιπόν ότι τροφές με Ω3 λιπαρά οξέα μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τα συμπτώματα από τις ανοιξιάτικες αλλεργίες.

Τα εσπεριδοειδή και άλλα τρόφιμα που περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C, αποτελούν ένα ακόμη διατροφικό όπλο για την αντιμετώπιση των αλλεργιών. Είναι γνωστό ότι η βιταμίνη C εκτός από το ρόλο της σαν ενισχυτικό του ανοσοποιητικού λειτουργεί και ως φυσικό αντιισταμινικό.

Οι κόκκινες πιπεριές είναι πλούσιες σε καψαϊκίνη. Αυτή η ουσία μπορεί να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση της μύτης και άρα ανακουφίζει από ένα από τα πιο εκνευριστικά συμπτώματα των ανοιξιάτικων αλλεργιών.

Το τζίντζερ θεωρείται και αυτό ένα συστατικό το οποίο ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Περιέχει όμως και τζιντζερόλη που είναι μια ουσία παρόμοια με την καψαϊκίνη και άρα μπορεί να βοηθήσει στο μπούκωμα της μύτης.

Το χαμομήλι είναι ένα φυσικό αντιοξειδωτικό αλλά και αντιισταμινικό. Μπορεί να βοηθήσει σαν αφέψημα στα συμπτώματα της αλλεργικής ρινίτιδας. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί  σε κομπρέσες στα μάτια προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρήξιμο και το κοκκίνισμα.

Το σκόρδο είναι γνωστό για τα πολλαπλά οφέλη του στην υγεία. Αυτό όμως που μπορεί να βοηθήσει στις αλλεργίες είναι μια ουσία που περιέχει η κερκετίνη η οποία είναι φυσική αντιισταμίνη. Σε συνδυασμό με την αντιβακτηριακή δράση που έχει, το σκόρδο μπορεί να χαρακτηριστεί σαν ένα μεγάλο διατροφικό όπλο στην αντιμετώπιση των αλλεργιών.

Και τα κρεμμύδια, όπως και το σκόρδο, είναι αντιισταμινικά και αντιφλεγμονώδη και η κατανάλωσή τους ενδέχεται να βοηθήσει από τα συμπτώματα των αλλεργιών.

Τα λαχανικά που είναι πλούσια σε καροτενοειδή είναι ακόμα μια διατροφική επιλογή για την ανακούφιση των συμπτωμάτων από τις αλλεργίες. Η αντιοξειδωτική τους δράση τα καθιστά απαραίτητα για καθημερινή κατανάλωση καθώς μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής στους αεραγωγούς και στη βελτίωση της αναπνοής.

Εσύ ποιά από όλες τις τροφές προτιμάς για να καταπολεμήσεις τις αλλεργίες;

Μοιράσου το

Διαφήμιση
Κάτι μαγειρεύεται