Πίσω

Η σημασία των ξηρών καρπών στη διατροφή μας

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί είναι μια κατηγορία τροφών με πολύ σημαντική θρεπτική αξία, η κατανάλωση των οποίων πρέπει να ενταχθεί στην καθημερινή μας διατροφή. Το πλήθος ξηρών καρπών που υπάρχει στην διάθεση μας, μπορεί να ικανοποιήσει τις γευστικές απαιτήσεις ακόμα και των πιο απαιτητικών. Αμύγδαλα, φιστίκια, καρύδια, κάσιους, φουντούκια και μακαντέμια είναι κάποιοι από τους ξηρούς καρπούς με την μεγαλύτερη κατανάλωση.

Θρεπτική αξία ξηρών καρπών

Σε γενικές γραμμές, οι ξηροί καρποί αποτελούν μια σημαντική πηγή φυτικών πρωτεϊνών (κυμαίνονται 7,5-21%), λίπους (40-60%), υδατανθράκων, μετάλλων και ιχνοστοιχείων καθώς και μικρή ποσότητα φυτικών ινών. Περιέχουν ακόρεστα ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα καθώς και αντιοξειδωτικές ουσίες και βιταμίνες.

Η κατανάλωση καθημερινά μίας χούφτας, περίπου 8-12, ξηρών καρπών είναι αρκετή για να μας προσφέρει όλα τα παραπάνω θρεπτικά στοιχεία.

Αυτό που πρέπει να προσέχουμε είναι να επιλέγουμε ξηρούς καρπούς που είναι όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένοι (σε ακατέργαστη δηλαδή μορφή) και να μην περιέχουν αλάτι, κάτι το οποίο υποβαθμίζει την σημαντική τους διατροφική αξία.

Διαφήμιση

Τα οφέλη των ξηρών καρπών

Η κατανάλωση ξηρών καρπών πρέπει να υιοθετηθεί από όλους και να αποτελεί μέρος του διατροφικού μας πλάνου. Μία χούφτα από ξηρούς καρπούς, καλύπτει σε μεγάλο βαθμό ανάγκες μας σε απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία. Παράλληλα, φαίνεται πως η κατανάλωση ξηρών καρπών έχει συνδεθεί και με κάποια θετικά οφέλη για την υγεία.

1. Αρχικά, βοηθούν στην μείωση της κακής χοληστερόλης (LDL) και των τριγλυκεριδίων, ενώ αυξάνουν την καλή χοληστερόλη (ΗDL).

2. Η αντιοξειδωτική τους ιδιότητα βοηθά στην απομάκρυνση τοξινών από το ανθρώπινο σώμα, ενισχύοντας παράλληλα το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

3. Ακόμα, βελτιώνουν την λειτουργία του εντέρου και του πεπτικού συστήματος.

4. Τονώνουν τον εγκέφαλο.

5. Προωθούν την καλή λειτουργία της καρδιάς, μειώνοντας τον κίνδυνο προσβολής από στεφανιαία νόσο.

6. Επιπλέον, μειώνουν την προδιάθεση για εμφάνιση διαβήτη τύπου 2.

Η κατανάλωση των ξηρών καρπών, όταν γίνεται με μέτρο, δεν έχει συνδεθεί με αύξηση του σωματικού βάρους. Τέλος, δεν υπάρχει σημαντική διατροφική διαφορά μεταξύ ωμών και ψημένων ξηρών καρπών.

Μοιράσου το

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Κάτι μαγειρεύεται