Οι 18 πιο εθιστικές τροφές και οι 17 λιγότερο εθιστικές

Οι επιστήμονες λένε ότι το 20% των ανθρώπων έχει κάποιου είδους διατροφικό εθισμό ή εθιστική συμπεριφορά σε θέματα διατροφής. Οι άνθρωποι που έχουν εθισμό στο φαγητό δεν είναι σε θέση να ελέγξουν την κατανάλωση ορισμένων τροφών.

Αλλά οι έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι δεν εθίζονται απλά σε οποιαδήποτε τροφή, αφού βρέθηκε ότι μερικές τροφές είναι πολύ πιο πιθανό να προκαλέσουν συμπτώματα εθιστικής συμπεριφοράς από ό,τι άλλες.

Ερευνητές στο πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν μελέτησαν την εθιστική συμπεριφορά στην διατροφή σε 518 συμμετέχοντες. Χρησιμοποίησαν την κλίμακα διατροφικού εθισμού από το πανεπιστήμιο του Yale (Yale Food Addiction Scale – YFAS) ως σημείο αναφοράς. Πρόκειται για το πιο συχνά χρησιμοποιούμενο εργαλείο για την αξιολόγηση του εθισμού στην διατροφή. Όλοι οι συμμετέχοντες πήραν μια λίστα από 35 τροφές, οι οποίες ήταν μια ποικιλία επεξεργασμένων και μη-επεξεργασμένων τροφών.

ethistikes-trofes

Οι ερευνητές αξιολόγησαν το πόσο πιθανό είναι η κάθε τροφή να προκαλέσει εθιστική συμπεριφορά στο άτομο σε μια κλίμακα από το 1 (καθόλου εθιστική) έως το 7 (εξαιρετικά εθιστική).

Ο αριθμός που βρίσκεται σε παρένθεση δίπλα από την κάθε τροφή είναι η μέση βαθμολογία που σημειώθηκε στη μελέτη, στην κλίμακα από το 1 (καθόλου εθιστικό) έως 7 (εξαιρετικά εθιστικό).

Οι 18 πιο εθιστικές τροφές:

Πίτσα (4.01)

Σοκολάτα (3,73)

Πατατάκια (3,73)

Μπισκότα (3,71)

Παγωτό (3,68)

Τηγανητές πατάτες (3,60)

Τσίζμπεργκερ (3.51)

Αναψυκτικά (όχι διαίτης) (3.29)

Κέικ (3.26)

Τυρί (3.22)

Μπέικον (3,03)

Τηγανητό κοτόπουλο (2.97)

Rolls (2,73)

Popcorn (βουτυρωμένο) (2,64)

Δημητριακά πρωινού (2,59)

Gummy καραμέλα (2,57)

Μπριζόλα (2,54)

Muffins (2,50)

ethistikes-trofes 2

Οι 17 λιγότερο εθιστικές τροφές:

Αγγούρια (1,53)

Καρότα (1.60)

Φασόλια (χωρίς σάλτσα) (1,63)

Μήλα (1,66)

Καστανό ρύζι (1,74)

Μπρόκολο (1,74)

Μπανάνες (1,77)

Σολωμός (1,84)

Καλαμπόκι (χωρίς βούτυρο ή αλάτι) (1,87)

Φράουλες (1,88)

Μπάρες δημητριακών (1,93)

Νερό (1,94)

Κράκερ (απλό) (2,07)

Κουλούρια (2.13)

Στήθος κοτόπουλου (2,16)

Αυγά (2.18)

Ξηροί καρποί (2,47)

Όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε (και να γράφουμε) περισσότερα από ό,τι ο καθένας μόνος του.

Σας Προτείνουμε