Χούμους, μια νηστίσιμη υπερτροφή με υπέροχη γεύση

Το χούμους είναι ένα ντιπ που προέρχεται από την Αίγυπτο και την περιοχή του Λεβάντε. Σήμερα, είναι γνωστό και αγαπητό σχεδόν σε όλο τον κόσμο αλλά και στην χώρα μας.

Το «χούμους» προέρχεται από την αραβική λέξη που σημαίνει «ρεβύθι». Το πλήρες όνομα της συνταγής είναι ḥummuṣ bi ṭaḥīna που μεταφράζεται ως «ρεβύθια με ταχίνι».

 

Η πρώτη αναφορά σε μια παρόμοια συνταγή έγινε σε βιβλία μαγειρικής που εκδόθηκαν στο Κάιρο τον 13ο αιώνα. Σύμφωνα με ιστορικούς, ο πρώτος που ετοίμασε χούμους ήταν ο Σουλτάνος της Αιγύπτου και Συρίας, Σαλαντίν.

Η διατροφική αξία του χούμους είναι μεγάλη λόγων των ρεβυθιών και του ταχινιού που περιέχει.

Παραδοσιακά το hummus σερβίρεται σε μία μεγάλη πιατέλα μαζί με αραβική πίτα, αγγούρι, ντομάτα και ορισμένες φορές falafel. Αυτό όμως που έχει αξία να καταλάβει κανείς είναι πως δεν πρόκειται για μία ακόμη διαφορετική γεύση με άρωμα από την Ανατολή.

σαλάτα με χούμους λαχανικά και φέτα εύκολη συνταγή
Σαλάτα με χούμους λαχανικά και φέτα

Εάν το hummus αντικαταστήσει άλλα dip και έτοιμες σάλτσες, στα σάντουιτς, στις σαλάτες, στις μακαρονάδες και σε άλλα φαγητά, τότε μπορεί:

  • Να σας βοηθήσει να αισθανθείτε χορτάτοι για περισσότερο με τις φυτικές ίνες και την πρωτεΐνη που περιέχει.
  • Να σας γλιτώσει από περιττές θερμίδες και μαζί με το αίσθημα κορεσμού να σας οδηγήσει σε καλύτερο έλεγχο του βάρους.
  • Να προσθέσει μικρή αλλά απαραίτητη ποσότητα σιδήρου στην καθημερινή σας διατροφή, ιδιαίτερα εάν έχετε χαμηλό σίδηρο.
  • Να προλάβει σε ένα γεύμα το ζάχαρό σας από το να εκτοξευθεί στα ύψη, λόγω του χαμηλού γλυκαιμικού  του δείκτη.
  • Να βοηθήσει στον αποτελεσματικότερο έλεγχο της χοληστερίνης, όταν αντικαταστήσει κορεσμένα ζωϊκά λίπη όπως αυτά που βρίσκονται στο βούτυρο και σε έτοιμες σάλτσες.
χούμους με ρεβύθια και ταχίνι
Χούμους 

Όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε (και να γράφουμε) περισσότερα από ό,τι ο καθένας μόνος του.

Σας Προτείνουμε