Βαλσάμικο ξύδι: πώς φτιάχνεται, τα οφέλη για την υγεία

Το βαλσάμικο ξύδι, έχει τα τελευταία χρόνια γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή υλικά στη μαγειρική. Χρησιμοποιείται σε σάλτσες για σαλάτες, σε μαρινάδες για κρέατα και πουλερικά, σε φαγητά ακόμα και σε γλυκά. Έχει χαρακτηριστική, τολμηρή, πολύπλοκη γεύση και μοναδικά αρώματα που μπορούν να απογειώσουν κάθε αλμυρή ή γλυκιά παρασκευή! Πέρα όμως από τη γεύση και τα αρώματα που προσφέρει σε ό,τι φτιάχνουμε στην κουζίνα μας, η κατανάλωση του βαλσάμικου ξιδιού -έστω και σε μικρές ποσότητες, προσφέρει πολλά οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό.

Πώς φτιάχνεται και ποιά είναι τα είδη του

Το ξύδι βαλσάμικο έχει σκούρο χρώμα και έντονη γεύση με πιο ήπια την κλασική ξυνάδα του ξυδιού. Είναι ένα προϊόν που πρώτοι οι Ιταλοί έφτιαξαν και γίνεται από χυμό σταφυλιού και όχι από κρασί όπως το κλασικό ξύδι. Η τιμή του κυμαίνεται πάνω ή κάτω ανάλογα με την παλαιότητά του. Συνήθως όσο πιο παλιό, τόσο πιο γλυκό και πηχτό είναι. Εκτός από το κλασικό σκουρόχρωμο μπαλσάμικο, μπορείτε να βρείτε στην αγορά και το λευκό βαλσάμικο, το βαλσάμικο μήλου και πολλά άλλα εμπλουτισμένα με γεύσεις βαλσάμικα.

Η διατροφική του αξία και τα οφέλη για την υγεία μας

  • Βοηθάει στην καλή διατήρηση της υγείας του δέρματος

Περιέχει αντιμικροβιακές ενώσεις, οξικό οξύ και αντιοξειδωτικά. Αυτά, βοηθούν στο να διατηρηθεί το δέρμα λαμπερό και υγιές, με την πάροδο του χρόνου.

  • Βοηθά στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, όταν καταναλώνεται ως μέρος ενός γεύματος

Σε έρευνες που γίνανε, διαπιστώθηκε ότι το βαλσάμικο ξύδι έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Επίσης οτι η κατανάλωσή του σε ένα γεύμα, βοηθάει στο να διατηρηθεί το μεταγευματικό ζάχαρο σε χαμηλότερα επίπεδα. Μάλιστα δημιουργεί μία 5άρωρη ζώνη σταθερότητας του ζαχάρου μετά το γεύμα.

  • Προάγει την υγιή πέψη

Η δραστική ουσία στο βαλσαμικό ξύδι, είναι το οξικό οξύ. Αυτό, περιέχει προβιοτικά που βοηθούν στην πέψη αλλά και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

  • Συμβάλει στη μείωση της χοληστερόλης

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχει, μπλοκάρουν τα τοξικά στοιχεία που αυξάνουν τη χοληστερόλη. Επιπλέον, έχουν γίνει μελέτες που έχει αποδειχτεί ότι η κατανάλωση του βαλσάμικου ξυδιού, μειώνει και διατηρεί τη χοληστερόλη σε υγιή επίπεδα.

  • Βοηθάει στην απώλεια βάρους

Εκτός του ότι έχει χαμηλά λιπαρά και μπορεί να συμπεριληφθεί σε ένα πλάνο υγιεινής διατροφής, το βαλσάμικο ξίδι λόγω των προβιοτικών που περιέχει, δίνει το αίσθημα κορεσμού γρηγορότερα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό, βοηθάει το άτομο που θέλει να ακολουθήσει ισορροπημένη διατροφή, να καταναλώσει μικρότερες ποσότητες φαγητού.

Επίσης, έχει αποδειχτεί με μελέτες, ότι η κατανάλωση μικρής ποσότητας βαλσάμικου ξιδιού με το πρωινό, συμβάλλει  στη μείωση της όρεξης άρα και στην κατανάλωση λιγότερων θερμίδων κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Συμβάλει στη διατήρηση χαμηλής αρτηριακής πίεσης

Πέρα από το άμεσο γεγονός ότι η μακροχρόνια χρήση του μπορεί να βοηθήσει στον καλύτερο έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, μπορεί να βοηθήσει και έμμεσα αυτούς που θέλουν να μειώσουν την αρτηριακή τους πίεση. Πώς; Mε την πλούσια γεύση και υφή του, δίνει τη δυνατότητα να αντικατασθούν τα λιπαρά ενός γεύματος όπως το βούτυρο και το λάδι, με βαλσάμικο ξύδι.  Με αυτόν τον τρόπο, μειώνεται η συνολική ποσότητα των λιπών που καταναλώνονται, ένας παράγοντας που αυξάνει την αρτηριακή πίεση.

Διαβάστε παρακάτω και για το μέλι, τη διατροφική αξία και τα είδη του.

Το μέλι, η διατροφική του αξία και τα εγχώρια είδη του

Όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε (και να γράφουμε) περισσότερα από ό,τι ο καθένας μόνος του.

Σας Προτείνουμε