Ηλιόσπορος: το σποράκι με τη μεγάλη διατροφική αξια

Ο ηλιόσπορος είναι ένας αγαπημένος σπόρος με μεγάλη διατροφική αξία. Τους τρώμε με τις χούφτες όταν βλέπουμε ταινία ή όταν μιλάμε με φίλους στο τηλέφωνο, από το πρωί έως το βράδυ, από παιδιά μέχρι ενήλικοι. Τι γνωρίζουμε όμως πραγματικά για τις ιδιότητες τους και τα οφέλη που προσφέρουν οι ηλιόσποροι στην υγεία μας;

Το σνακ αυτό, που προέρχεται από τον καρπό του ηλίανθου, είναι ένας πραγματικός θησαυρός για τον οργανισμό μας τον οποίο θα πρέπει να εντάξουμε στη διατροφή μας για τους πατακάτω λόγους!

Hλιόσπορος: διατροφική αξία

  1. Προστατεύει την καρδιά μας

Ο ηλιόσπορος είναι εξαιρετικά ωφέλιμος για την καρδιά μας. Περιέχει βιταμίνη Ε, την κυριότερη αντιοξειδωτική βιταμίνη που προστατεύει τα κύτταρα του δέρματος και της καρδιάς από τη γήρανση και την οξείδωση.

  1. Βοηθάει στην πρόληψη του καρκίνου

Ο ηλιόσπορος είναι πλούσιος σε σελήνιο, ένα ιχνοστοιχείο που, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, είναι συνυφασμένο με τη θωράκιση του οργανισμού μας από τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου.

  1. Χαλαρώνει τα νεύρα και τους μύες μας

Αποτελώντας μια εξαιρετική πηγή μαγνησίου, ο ηλιόσπορος εξασφαλίζει στον οργανισμό μας την επαρκή πρόσληψη του και τα αντίστοιχα οφέλη. Το μαγνήσιο εκδηλώνει αντίθετες δράσεις από αυτές του ασβεστίου, γεγονός που οδηγεί σε πιο χαλαρούς μύες ενώ συμβάλει και στον έλεγχο του πόνου των νεύρων.

  1. Μειώνει τη χοληστερίνη

Ο ηλιόσπορος περιέχει φυτικές στερόλες, που μειώνουν τα επίπεδα της «κακής» χοληστερίνης στον οργανισμό μας. Μάλιστα, μαζί με τα φιστίκια Αιγίνης αποτελούν τους ξηρούς καρπούς με την υψηλότερη περιεκτικότητα σε φυτικές στερόλες.

  1. Έχει ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση

Οι ηλιόσποροι περιέχουν βιταμίνη Ε, που έχει ευεργετικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να καταπολεμήσει μία φλεγμονή εξουδετερώνοντας όλες τις ελεύθερες ρίζες.

  1. Αυξάνει την ενέργεια μας

Η βιταμίνη Β1 που βρίσκεται σε αφθονία στον ηλιόσπορο, μας βοηθάει να έχουμε περισσότερη ενέργεια καθώς ενεργοποιεί χημικές αντιδράσεις στα κύτταρά μας, απαραίτητο στοιχείο για να λειτουργήσει σωστά ο οργανισμός μας κάθε μέρα.

  1. Ισορροπεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Τα θρεπτικά στοιχεία που περιέχουν οι ηλιόσποροι προσφέρουν μία σωστή οριοθέτηση στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, κάτι που μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη.

  1. Ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα

Οι υψηλές ποσότητες σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που εμπεριέχονται στους ηλιόσπορους, είναι ικανές να θωρακίσουν τον οργανισμό και κατ’ επέκταση και το ανοσοποιητικό μας. Παράλληλα, μια χούφτα ηλιόσπορος μπορεί να συμβάλλει στη μείωση των πιθανοτήτων να κολλήσουμε κρυολογήματα.

Πως καταναλώνεται ο ηλιόσπορος;

Ευτυχώς για εμάς, υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι να εντάξουμε τους ηλιόσπορους στη διατροφή μας. Μπορούμε να τους προσθέσουμε σε σαλάτες, στα φαγητά μας, αλλά και να φτιάξουμε διάφορα βουτήματα και κριτσίνια ή και το δικό μας πολύσπορο ψωμί. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους ηλιόσπορους ακόμα και σε γλυκά!

Τι καλύτερο από το να απολαύσετε τα δικά σας χειροποίητα και σπιτικά, πολύσπορα κριτσίνια με τη μοναδική τους ντιπ γιαουρτιού;

Μεθυσμένα πολύσπορα κριτσίνια με ντιπ γιαουρτιού: Δείτε τη συνταγή

Ένα σπιτικό, εύκολο πολύσπορο ψωμί ολικής αλέσεως με super foods. Ιδανικό για εσάς που δεν έχετε μπει ποτέ στην κουζίνα!

Πολύσπορο ψωμί ολικής άλεσης : Δείτε τη συνταγή

Ένα γλυκό χωρίς ζάχαρη, χωρίς αλεύρι με πολλή σοκολάτα! Ιδανικό για όσους κάνουν ειδική διατροφή!

brownies χωρίς ζάχαρη χωρίς γλουτένη χωρίς αλεύρι διαιτιτικά υγιεινά γλυκά συνταγη
Brownies χωρίς ζάχαρη και χωρίς αλεύρι: Δείτε τη συνταγή

Διαβάστε παρακάτω περισσότερα για τους σπόρους και γιατί πρέπει να τους βάλετε στη διατροφή σας!

Γιατί να βάλουμε τους σπόρους στη διατροφή μας

Όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε (και να γράφουμε) περισσότερα από ό,τι ο καθένας μόνος του.

Σας Προτείνουμε