Πίσω

Αυγά τηγανιτά και οι θερμίδες τους

Τα αυγά τηγανιτά θέλουν προσοχή ως προς τις θερμίδες τους.

Τα αυγά θα μπορούσε κανείς να πει πως είναι ένα από τα δώρα της φύσης στον άνθρωπο. Η θρεπτική του αξία είναι ανεκτίμητη καθώς και τα οφέλη του για τον οργανισμό μας αμέτρητα. Σε προηγούμενα άρθρα έχει γίνει εκτενής αναφορά στη θρεπτικότητα των αυγών. Ωστόσο, το ζήτημα για το θερμιδικό περιεχόμενο των αυγών διαφέρει ανάλογα τον τρόπο μαγειρέματος του αυγού. Έτσι, για τα αυγά τηγανιτά οι θερμίδες είναι διαφορετικές από τα αυγά που μαγειρεύονται με άλλο τρόπο. Γι’ αυτό εδώ θα μάθουμε πόσες είναι για το αυγό τηγανιτό οι θερμίδες του.

Τρόποι μαγειρέματος αυγών

Τα αυγά μπορούν να μαγειρευτούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και να συνδυαστούν με πολλές υγιεινές τροφές, όπως λαχανικά. Το μαγείρεμα των αυγών είναι απαραίτητο γιατί καταστρέφονται με τη θερμότητα τυχόν επικίνδυνα βακτήρια. Έτσι, γίνονται πιο ασφαλή προς κατανάλωση. Οι πιο γνωστοί μέθοδοι μαγειρέματος αυγών είναι:

Βρασμένα: Τα αυγά μαγειρεύονται με τα κελύφη τους σε μια κατσαρόλα σε βραστό νερό. Τα βράζουμε για 6-10 λεπτά αναλόγως πόσο σφιχτό επιθυμούμε τον κρόκο. Όσο πιο παρατεταμένος είναι ο βρασμός τόσο πιο σφιχτός γίνεται ο κρόκος.

Τηγανιτά: Τα αυγά μαγειρεύονται, αφού πρώτα έχουμε σπάσει το κέλυφος του, σε ζεστό τηγάνι με μια μικρή ποσότητα λιπαρής ύλης (λάδι ή βούτυρο). Με αυτόν τον τρόπο μαγειρέματος αυξάνονται για τα αυγό οι θερμίδες.

Ποσέ: Μαγειρεύονται σε ελαφρώς πιο δροσερό νερό από το βραστό σε μια κατσαρόλα με νερό που σιγοβράζει στους 70-80οC για 2,5-3 λεπτά.

Ψημένο: Τα ψημένα αυγά μαγειρεύονται σε ζεστό φούρνο σε σκεύος με επίπεδο πιάτο μέχρι να σφίξουν.

Αυγά τηγανιτά θερμίδες

Το αυγό ως μια φυσική τροφή εκτός από οφέλη απολαμβάνουμε και θρεπτικά συστατικά. Γνωρίζουμε πλέον ότι για το θερμιδικό περιεχόμενο των αυγών δεν χρειάζεται να ανησυχούμε καθώς είναι χαμηλά σε θερμίδες. Πόσες, όμως, είναι για ένα τηγανιτό αυγό οι θερμίδες του; Όταν τηγανίζουμε τα αυγά σε λάδι ή βούτυρο πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν ότι προσθέτουμε περίπου 50 θερμίδες για κάθε κουταλάκι του γλυκού (5γρ) που χρησιμοποιούμε. Έτσι:

Αυγά τηγανιτά θερμίδες: 150

Βραστά ή τηγανιτά αυγά;

Οι διάφοροι τρόποι μαγειρέματος των αυγών μπορούν να μεταβάλλουν την θρεπτική αξία τους αλλά παράλληλα καθιστούν μερικά θρεπτικά συστατικά του αυγού πιο εύπεπτα. Το τηγανιτό αυγό λόγω του τρόπου μαγειρέματός του αποδίδει περισσότερες θερμίδες από το βραστό. Ωστόσο, αν γίνεται σωστό μαγείρεμα των αυγών δεν παρατηρείται διαφορά στη θρεπτική αξία τους. Αλλά ούτε καταστρέφονται κάποια από τα συστατικά τους.

Παρ’ όλα αυτά, όλοι ξέρουμε ότι το μαγείρεμα σε τηγάνι είναι ένας ανθυγιεινός τρόπος παρασκευής φαγητού. Οπότε είναι προτιμότερο να τρώμε βραστά αυγά από ότι τηγανιτά. Αν όμως επιλέξουμε τα τηγανιτά αυγά θα πρέπει να τα τηγανίσουμε σε λάδι που είναι σταθερό σε υψηλές θερμοκρασίες όπως είναι το ελαιόλαδο. Αυτά τα λάδια δεν οξειδώνονται εύκολα και δεν γίνονται επικίνδυνα για την υγεία μας.

Ο τρόπος μαγειρέματος των αυγών επηρεάζει τόσο τη θερμιδική τους αξία όσο κι σε ένα βαθμό την θρεπτικότητά τους. Οι θερμίδες για ένα αυγό βραστό διαφέρουν σε σχέση με αυτές στα αυγά τηγανιτά. Για αυτό τα βραστά είναι καλύτερο να εντάσσονται περισσότερο στη διατροφή μας από ότι τα τηγανιτά. Σε κάθε, όμως, περίπτωση το αυγό έχει πολλά να προσφέρει στον οργανισμό μας όποιος κι αν είναι ο τρόπος μαγειρέματός του.

Με αγάπη Αργυρώ

Αν σου άρεσε το άρθρο διάβασε και το παρακάτω.

Μοιράσου το

Διαφήμιση
Κάτι μαγειρεύεται