Αβοκαντο θερμιδες και ιδιοτητες

Το αβοκαντο είναι ένα τροπικό φρούτο που τα τελευταία χρόνια εντάσσεται όλο και περισσότερο στη διατροφή μας. Αποτελεί βασικό συστατικό σε πληθώρα συνταγών προσδίδοντας μοναδική γεύση και υφή στα φαγητά. Το αβοκάντο έχει εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία μας και υψηλή διατροφική αξία. Αυτά που ξέρουμε για το αβοκαντο και τις ιδιοτητες του υποδεικνύουν την σπουδαιότητα αυτού του φρούτου. Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζουμε και πόσες θερμιδες έχει ένα αβοκαντο. Για το αβοκαντο οι θερμιδες του παίζουν σημαντικό ρόλο σε μια ισορροπημένη διατροφή για να μην γίνονται υπερβολές στην συνολική καθημερινή πρόσληψη θερμιδών.

Αβοκάντο οφέλη και διατροφική αξία

Το αβοκαντο, ως τροπικό φρούτο, παίζει σημαντικό ρόλο στη διατροφή του ανθρώπου καθώς έχει ευεργετικές ιδιοτητες. Έχει αποκτήσει πρόσφατα σημαντική δημοτικότητα και συχνά αναφέρεται ως “superfood” λόγω της μοναδικής θρεπτικής του σύστασης. Χαρακτηριστικό είναι ότι αποτελεί πολύ καλή πηγή βιταμινών. Περιέχει περίπου 20. Επίσης, έχει ικανοποιητική περιεκτικότητα σε μεταλλικά στοιχεία και αντιοξειδωτικά.

Είναι φρούτο με υψηλή περιεκτικότητα σε έλαια, αποτελούμενα από πολύ εύπεπτα ακόρεστα λιπαρά οξέα. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση αβοκαντο βοηθά στην ενίσχυση της καρδιακής υγείας. Αυτό οφείλεται στα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και τα ω-3 που περιέχει γιατί προσφέρουν καρδιοπροστατευτικές ιδιότητες και συμβάλλουν στην καλή υγεία του ανθρώπου.

Η συμπλήρωση μιας δίαιτας με εξωτικά φρούτα επηρεάζει θετικά το προφίλ των λιπιδίων στο αίμα. Τα περιεχόμενα λιπαρά οξέα προωθούν τα υγιή λιπίδια κι έτσι ενισχύεται η βιοδιαθεσιμότητα των λιποδιαλυτών βιταμινών.

Επίσης, το αβοκάντο είναι καλή πηγή βιταμινών, όπως αυτές του συμπλέγματος Β, E, C και Κ. Το μισό αβοκάντο παρέχει περίπου το 25 % της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης βιταμίνης Κ. Η βιταμίνη αυτή είναι απαραίτητη για την υγεία των οστών.

Τέλος, το αβοκαντο, παρά την κρεμώδη υφή του, περιέχει φυτικές ίνες. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας, στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου αλλά συνίσταται προς κατανάλωση από διαβητικά άτομα.

Αβοκαντο θερμιδες

Το αβοκαντο είναι ένα φρούτο πλούσιο σε λίπος. Αυτό σημαίνει πως οι περισσότερες θερμίδες του θα προέρχονται από αυτό. Το αβοκαντο, αν κι αποδίδει αρκετές θερμιδες, όταν καταναλώνεται με μέτρο ενισχύει τον μεταβολισμό μας συμβάλλοντας στη μείωση του λίπους. Συγκεκριμένα για το αβοκάντο έχει μετρηθεί:

Αβοκαντο θερμιδες (100γρ): 160

Αυτές οι “αβοκαντο θερμιδεσ” προέρχονται από:

  • 14,66 γραμμάρια λίπους
  • 8,53 γραμμάρια υδατανθράκων
  • 6,7 γραμμάρια φυτικών ινών

Διαπιστώνεται, επομένως, ότι πράγματι οι περισσότερες “αβοκαντο θερμιδεσ” προέρχονται από το λίπος. Ωστόσο, αυτό το λίπος είναι ευεργετικό καθώς βοηθάει να μας κρατήσει χορτάτους γιατί όταν καταναλώνουμε λίπος ο εγκέφαλός μας λαμβάνει σήμα να μειώσει την όρεξή μας ενώ παράλληλα επιβραδύνεται ο μεταβολισμός των υδατανθράκων, γεγονός που βοηθάει στη διατήρηση σταθερών επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Το αβοκαντο στη μαγειρική

Το αβοκαντο έχει ξεκινήσει να χρησιμοποιείται ευρέως και στη μαγειρική. Υπάρχουν συνταγές με αβοκάντο που στηρίζονται εξ’ ολοκλήρου σε αυτό το φρούτο.

Η κρεμώδη υφή του είναι ιδανική για να αλείφεται σε ψωμί ή να αποτελέσει την τέλεια σως στο σάντουιτς που θα πάρετε στη δουλειά. Τι καλύτερο από μια υγιεινή επιλογή για τροφή μέσα στη μέρα σου; Σκέψου ότι το αβοκάντο μπορεί ακόμα να αποτελέσει βασικό συστατικό για μια vegan μαγιονέζα που θα περιέχει όλα αυτά τα απαραίτητα θρεπτικά που αναφέραμε.

Επίσης, όλοι ξέρουμε το γουακαμόλε. Είναι το τέλειο ντιπ που μπορεί να συνοδεύσει τα σνακ μας και η δροσιστική απόλαυση για να κλείσει ωραία η μέρα μας.

Η σαλάτα με αβοκάντο ίσως είναι πιο διαδεδομένη παρασκευή για να εντάξεις με εύκολο τρόπο αυτό το φρούτο στο διαιτολόγιό σου. Θα πάρεις όλα εκείνα τα απαραίτητα λιπαρά που χρειάζεται ο οργανισμός σου.

Οι συνταγές με αβοκάντο είναι η λύση για τον καθένα που βρίσκεται σε διαδικασία δίαιτας αλλά και για όλους που προσέχουν τη διατροφή τους και επιθυμούν να καταναλώνουν τροφές ευεργετικές για την υγεία τους.

Συμπερασματικά, το αβοκαντο παρά τις πολλές θερμιδες του διαθέτει σπουδαίες ιδιοτητες. Το αβοκάντο έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία χάρη στην υψηλή διατροφική αξία του και πρέπει όλοι να γνωρίσουμε καλύτερα αυτό το τροπικό φρούτο.