Τυρια χωρις αλατι

Τα τυρια χωρις αλατι αποτελούν συχνή αναζήτηση των ατόμων προκειμένου να μπορούν να τα απολαύσουν.

Το αλάτι είναι ένα στοιχείο ‘’κρυφό’’ που υπάρχει σχεδόν σε όλα τα τρόφιμα. Αλλαντικά, τυριά και τυποποιημένα τρόφιμα είναι αυτά με το περισσότερο αλάτι. Ωστόσο υπάρχουν άτομα που αποφεύγουν το αλάτι και αναζητούν τρόφιμα με μειωμένη περιεκτικότητα ή ακόμα και καθόλου αλάτι.  Αναζητούν επίσης τυρι χωρις λιπαρα και χωρις αλατι στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής. Στο εμπόριο υπάρχουν κιτρινα τυρια χωρις αλατι. Βέβαια τυρι χωρις αλατι σημαίνει και μικρότερη διάρκεια ζωής αφού το αλάτι σε πολλά τυριά βοηθάει στην συντήρησή του. Βέβαια κιτρινο τυρι χωρις καθόλου αλατι δεν υπάρχει σε μεγάλη ποικιλία, καθώς τα περισσότερα είναι με χαμηλή προσθήκη.

Η περιεκτικότητα ενός τυριού σε αλάτι σχετίζεται και με την σκληρότητά του, καθώς όσο πιο σκληρό είναι, τόσο πιο πολύ αλάτι περιέχει. Μαλακά τυριά έχουν έχουν λιγότερο αλάτι. Δεν αποτελεί, ωστόσο, κανόνα. Στα τυρια χωρις αλατι, ή έστω με αρκετά μειωμένη ποσότητα είναι το μανούρι, η φρέσκια μυζήθρα και το νωπό ανθότυρο. Ένα επιπλέον τυρί με ελάχιστο αλάτι είναι η ρικότα.

Για να κατανοήσουμε την διαφορά με κάποιο τυρί με αλάτι αξίζει να αναφέρουμε ότι το προαναφερθέν τυρι ρικότα στα 100 γραμμάρια έχει 81mg αλάτι ενώ το ροκφόρ σε αντίστοιχο βάρος έχει 1809mg. Όσον αφορά κάποιο κιτρινο τυρι χωρις αλατι, το Emmental είναι ένα με σχετικά χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι. Η ποικιλία δεν είναι μεγάλη, μπορεί όμως να υποκαταστήσει την επιθυμία κάποιου για τυρί, χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η υγεία του. Τυριά, σε μορφή κρέμας, που χρησιμοποιούνται στην ζαχαροπλαστική, όπως είναι το μασκαρπόνε συνήθως δεν περιέχουν καθόλου αλάτι.

Η ανάγκη σημαντικής μερίδας ανθρώπων για κιτρινα τυρια χωρις αλατι καθώς και για τυρι χωρις λιπαρα και αλατι, έχει αποτελέσει κίνητρο για τις παγκόσμιες βιομηχανίες παρασκευής τροφίμων, προκειμένου να παραχθούν προϊόντα με αυτές τις διατροφικές επισημάνσεις, ώστε όλοι οι άνθρωποι να μπορούν να τα απολαύσουν.

Με αγάπη Αργυρω.

Αν σας άρεσε το άρθρο διαβάστε και το παρακάτω.