Το ασπράδι αυγού και οι θερμίδες του

Το ασπράδι αυγού είναι μία εξαιρετική πηγή θρεπτικών με λίγες θερμίδες.

Το αυγό αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη τροφή της φύσης με πολλές ιδιότητες καθώς φέρει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά τόσο το ασπράδι αυγού όσο και ο κρόκος του. Το αυγό παρά την υψηλή του θρεπτικότητα, πολλοί αναρωτιούνται πόσα μπορούν να καταναλώσουν εβδομαδιαίως κι αν είναι προτιμότερο να τρώνε πιο συχνά το ασπράδι αυγού από ότι ολόκληρο για τις θερμίδες του. Το ασπράδι αυγού και οι θερμίδες του είναι αρκετό από μόνο του; Πόσα ασπράδια αυγού μπορώ να φάω την ημέρα; Αυτά είναι ερωτήματα που προβληματίζουν, ειδικά άτομα που ασχολούνται έντονα με τη φυσική κατάσταση, και θα απαντηθούν στο παρόν άρθρο.

Ασπράδι αυγού

Το ασπράδι αυγού επιστημονικά αναφέρεται ως λεύκωμα και αποτελεί περίπου το 65% του συνολικού αυγού αν εξαιρέσουμε το κέλυφος. Περιβάλλει τον κρόκο και είναι ένα παχύρευστο διάλυμα που περιέχει τις περισσότερες πρωτεΐνες του αυγού.

Η σύστασή του είναι: νερό (87-89%) και υδατοδιαλυτές πρωτεΐνες (9,5-10,5%) ενώ περιέχει μικρές ποσότητες υδατανθράκων, ανόργανων στοιχείων και ίχνη λιπαρών. Οι πρωτεΐνες που περιέχει ξεπερνούν τις 40 με κυριότερες την οβαλβουμίνη, κοναλβουμίνη, οβομουκοΐδη, λυσοζύμη και οβομουκίνη και απορροφούνται εύκολα από τον ανθρώπινο οργανισμό. Όλες αυτές οι πρωτεΐνες αποτελούν δομικά στοιχεία των μυών και συμβάλλουν σε διάφορες λειτουργίες όπως αναδόμηση κυτταρικών ιστών, ενδυνάμωση μαλλιών και νυχιών, ενίσχυση ανοσοποιητικού, παραγωγή πολύτιμων ουσιών όπως ορμόνες κ.α.

Ασπράδι αυγού και θερμίδες

Λόγω της σύστασής του το ασπράδι αυγού έχει λίγες θερμίδες. Ουσιαστικά αποτελείται εξ’ ολοκλήρου μόνο από νερό και πρωτεΐνες. Συνεπώς, συγκριτικά με την κατανάλωση ενός ολόκληρου αυγού που αποδίδει περίπου 77 θερμίδες, το ασπράδι αυγού, θα έλεγε κανείς, είναι ιδανικότερο ειδικά σε περίοδο δίαιτας.

Ασπράδι αυγού θερμίδες: 16 kcal

Δεν είναι ορθό να καταναλώνουμε μόνο το ασπράδι αυγού στην προσπάθεια απώλειας βάρους επειδή έχει λίγες θερμίδες. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ολόκληρου του αυγού μπορεί να συμβάλλει στην μείωση του βάρους. Ο λόγος είναι επειδή τα ασπράδια του αυγού δεν προκαλούν τον απαιτούμενο κορεσμό. Δηλαδή δεν μας χορταίνουν. Ο κρόκος με τα συστατικά του είναι αυτός που μας κάνει να αισθανόμαστε το αίσθημα της πληρότητας.

Συνεπώς, πόσα ασπράδια αυγού μπορώ να φάω την ημέρα είναι ένα ερώτημα που δεν παίρνει την αναμενόμενη απάντηση. Είναι προτιμότερο να καταναλώνουμε ολόκληρο το αυγό βάση των διατροφικών συστάσεων καθώς η πρωτεΐνη από το ασπράδι αυγού και τα σπουδαία συστατικά από τον κρόκο βοηθούν τόσο στη μείωση του λίπους όσο και στη γράμμωση.

Ασπράδι αυγού και οι ιδιότητες του

Το ασπράδι αυγού κατά το μαγείρεμα και τον χειρισμό του εμφανίζει κάποιες ιδιότητες. Αρχικά, όταν εκτίθεται σε θερμοκρασίες μεγαλύτερες από 60ºC αρχίζει να πήζει. Έτσι, γίνεται αντιληπτό πως το αυγό έχει βράσει και είναι ασφαλές για κατανάλωση.

Επίσης, το ασπράδι αυγού έχει την ιδιότητα όταν “χτυπιέται”, για να φτιάξουμε μια μαρέγκα για παράδειγμα, μετατρέπεται σε αφρό. Κατά το χτύπημα το ασπράδι αυγού ενσωματώνει αέρα και παίρνει αυτή τη μορφή. Χρησιμοποιείται ευρέως στη μαγειρική και στη ζαχαροπλαστική και η εφαρμογή του είναι να δώσει όγκο και σταθερότητα στις διάφορες παρασκευές.

Το ασπράδι αυγού αν κι έχει λίγες θερμίδες η θρεπτική του αξία είναι υψηλή λόγω των απαραίτητων αμινοξέων των πρωτεϊνών και της απουσίας χοληστερόλης. Η εφαρμογή του στη μαγειρική έχει πολλά πλεονεκτήματα και συμβάλλει θετικά στις παρασκευές. Φτιάξτε μια ομελέτα με ασπράδια αυγού και θα λάβετε σε μόλις ένα γεύμα πληθώρα πρωτεϊνών.

Αν σας άρεσε το άρθρο διαβάστε και το παρακάτω.