Πλιγουρι θερμιδες

Τι είναι το πλιγούρι και πόσες θερμιδες έχει το πλιγουρι;

Τα δημητριακά και οι σπόροι είναι σπουδαίες τροφές για τον οργανισμό μας. Τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να γίνεται κατανοητός ο ρόλος τους στα διατροφή μας κι έχουν ενταχθεί εκ νέου στη καθημερινότητά μας με πιο γνωστό το πλιγούρι. Τα προηγούμενα χρόνια είχε ξεχαστεί γιατί ο γενικός πληθυσμός προτιμούσε επεξεργασμένα βιομηχανικά τρόφιμα όπως λευκό ρύζι και λευκά ζυμαρικά. Αποτελεί βασικό συστατικό στις κουζίνες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Ινδίας. Τι ειναι όμως το πλιγούρι; Πόσες θερμιδες έχει το πλιγουρι, ωμό ή βρασμενο, ποια είναι η διατροφικη αξια του και οι ιδιοτητες του; Θα τα μάθουμε εδώ!

Το πλιγούρι είναι ένα δημητριακό τρόφιμο που προέρχεται από το σπάσιμο κόκκων σιταριού, κυρίως σκληρού, αφού έχουν υποστεί θερμική επεξεργασία, ξήρανση και θρυμματισμό. Μπορεί, όμως, να προέρχεται και από άλλους σπόρους δημητριακών όπως κριθάρι ή βρώμη. Άτομα που ακολουθούν πρότυπα υγιεινής διατροφής, όπως τη Μεσογειακή, καταναλώνουν συχνά το πλιγούρι ως συνοδευτικό κάποιας πρωτεΐνης ή σε σαλάτες.

Ας δούμε λίγο καλύτερα τα: Ι) πλιγουρι διατροφικη αξια και ΙΙ) πλιγουρι ιδιοτητες.

Πλιγουρι διατροφικη αξια

Το πλιγούρι είναι μια εξαιρετικά θρεπτική τροφή που συνδυάζει τη νοστιμιά με το εύκολο μαγείρεμα. Το γεγονός ότι είναι ελάχιστα επεξεργασμένο σημαίνει ότι διατηρεί πολλά από τα θρεπτικά συστατικά του σε αντίθεση με τα επεξεργασμένα προϊόντα σίτου.

Αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμινών και μετάλλων ενώ είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες. Τα ανόργανα στοιχεία που περιέχει σε υψηλή περιεκτικότητα είναι το μαγνήσιο, ο φώσφορος, το κάλιο, ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος. Τα στοιχεία αυτά είναι σημαντικά για τον οργανισμό μας καθώς:

  • Το κάλιο βοηθάει στη ρύθμιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.
  • Ο φώσφορος συμβάλλει στη σωστή ανάπτυξη των μυών και των οστών και στην υγεία των ματιών.
  • Το μαγνήσιο συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης ενώ έλλειψή του προκαλεί σωματική κούραση.

Επίσης, το πλιγούρι είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Αυτές είναι οι Β1 (θειαμίνη), Β2 (ριβοφλαβίνη), Β3 (νιασίνη), Β6 και Β9 (φυλλικό οξύ). Όλες αυτές οι βιταμίνες είναι σημαντικές για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και των νευρικών κυττάρων ενώ ενισχύουν σημαντικά την μνήμη.

Πλιγουρι θερμιδες

Όσον αφορά το ζήτημα “πλιγουρι θερμιδες” υπάρχει ένας διαχωρισμός. Οι θερμιδες για το ωμό πλιγουρι διαφέρουν σε σχέση με τις “πλιγουρι βρασμενο θερμιδες”. Συγκεκριμένα:

  • Πλιγουρι θερμιδες, ωμό (100 γρ): 342
  • Πλιγουρι βρασμενο θερμιδες (100 γρ): 83

Επομένως, καταλαβαίνουμε ότι μία με πλιγουρι διαιτα συμβάλλει στη μείωση βάρους έχοντας ως σύμμαχο το “πλιγουρι θεμιδες” και ειδικά το “πλιγουρι βρασμενο θερμιδες”.

Πλιγουρι ιδιοτητες

Οι σπουδαίες για το πλιγουρι ιδιοτητες οφείλονται στα θρεπτικά συστατικά του που το καθένα με τα οφέλη του προάγουν την υγεία και ενισχύουν τον οργανισμό μας.

Η υψηλή περιεκτικότητα φυτικών ινών συνδέεται με την μείωση του βάρους και τη μειωμένη τάση για αύξησή του. Συνεπώς, το πλιγούρι, έχοντας πολλές φυτικές ίνες, δημιουργεί το αίσθημα του κορεσμού με την κατανάλωσή του και νιώθουμε χορτάτοι για αρκετή ώρα. Επίσης, οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και στην πρόληψη εμφάνισης καρκίνου του εντέρου.

Το πλιγούρι ανήκει στα τρόφιμα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν αυξάνεται απότομα και γρήγορα το σάκχαρο στο αίμα με την κατανάλωσή του καθιστώντας το ιδανική τροφή για διαβητικά άτομα.

Τέλος, η ύπαρξη των φυτικών ινών βοηθούν στη μείωση της “κακής” χοληστερόλης συμβάλλοντας έτσι στην ομαλή λειτουργία της καρδιάς. Η διατήρηση της χοληστερόλης σε φυσιολογικά επίπεδα στοχεύει στη πρόληψη πολλών καρδιαγγειακών παθήσεων.

Αξίζει να σημειωθεί, τώρα που γνωρίζουμε τι ειναι το πλιγούρι, ότι παρόλο τις πολλαπλές για το πλιγουρι ιδιοτητες δεν συνίσταται για άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη καθώς το πλιγουρι περιέχει γλουτένη.

Με αγάπη Αργυρω

Αν σας άρεσε το άρθρο διαβάστε και το παρακάτω.