Πίσω

Ταχίνι: διατροφική αξία και οφέλη για την υγεία

Το ταχίνι είναι το προϊόν που προκύπτει από την άλεση ψημένου και ξεφλουδισμένου (είτε μη) σουσαμιού, το οποίο έχει την μορφή πάστας. Αποτελεί ένα από τα βασικά υλικά σε χώρες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής που προστίθεται σε πλήθος συνταγών για ένα πιο ιδιαίτερο αποτέλεσμα. Στην Ελλάδα η κατανάλωσή του έχει παρατηρήσει σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια, ιδίως σε περιόδους νηστείας. Πρόκειται για ένα τρόφιμο με σπουδαία διατροφική αξία που πρέπει να ενταχθεί στην διατροφή μας.

Είναι φτωχό σε υδατάνθρακες αλλά πλούσιο σε λιπαρά οξέα, κυρίως μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, τα οποία είναι πολύ σημαντικά για τον ανθρώπινο οργανισμό. Περιέχει φυτικές πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, ενώ αποτελεί μια σημαντική πηγή χαλκού, ασβεστίου, μαγνησίου και σιδήρου. Να σημειώσουμε, ότι καλό είναι να καταναλώνεται με τροφές που είναι πλούσιες στο αμινοξύ λυσίνι, καθώς είναι το αμινοξύ που περιέχει σε πολύ μικρή περιεκτικότητα. Ο συνδυασμός αυτός, δίνει πρωτεΐνη εξίσου σημαντική με αυτή που είναι ζωικής προέλευσης.

Θρεπτική Αξία και Οφέλη

Οι φυτικές ίνες που περιέχει βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος μας. Ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, φώσφορος, σίδηρος, ψευδάργυρος καθώς επίσης και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε και άλλες αντιοξειδωτικές ουσίες είναι μερικά από τα ευεργετικά του συστατικά. Όσον αφορά στην περιεκτικότητά του σε λίπη, περιέχει καλής ποιότητας λίπος, κυρίως μονοακόρεστα ή πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (ωμέγα-6 λιπαρά οξέα), τα οποία συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης.

Έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη οπότε κρατάει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σταθερά, γεγονός που συμβάλλει στον καλύτερο έλεγχο της όρεξης και αποτελεί μία πολύ καλή επιλογή για άτομα που έχουν διαβήτη. Είναι ένα τρόφιμο vegan, καθώς η πρώτη του ύλη είναι το σουσάμι. Είναι μια ποιοτική τροφή, που ωστόσο περιέχει αρκετές θερμίδες. Σε 100 γραμμάρια ταχίνι, έχουμε περίπου 500 θερμίδες. Τέλος, καλό είναι να το επιλέγουμε χωρίς έξτρα σάκχαρα (πχ με προσθήκη σοκολάτας) καθώς μειώνεται η θρεπτικότητά του.

Ταχίνι στην κουζίνα

Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε συνέχεια να βγαίνουν όλο και περισσότερες επιλογές, με έξτρα γεύση. Τα περισσότερα από αυτά είναι πλούσια σε σάκχαρα και μας προσδίδουν έξτρα θερμίδες. Για αυτό, καλό είναι να επιλέγουμε ταχίνι ολικής άλεσης, καθώς επιλογές όπως ταχίνι με κακάο ή ταχίνι με μέλι έχουν υψηλό θερμιδικό φορτίο.

Το ταχίνι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αλοιφή, να προστεθεί στα πρωινά δημητριακά ή σε ένα δροσιστικό smoothie. Μπορούμε επίσης να φτιάξουμε ταχινόσουπα καθώς και πίτα με γέμιση ταχίνι, ενώ αποτελεί ένα από τα βασικά υλικά στην παρασκευή του γνωστού χούμους. Επιπλέον, πολλοί είναι αυτοί που προσθέτουν κάποια ποσότητα ταχινιού και σε dressing για σαλάτες για μία έξτρα ιδιαίτερη γεύση.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Μοιράσου το

Κάτι μαγειρεύεται