Πίσω

Σελήνιο: σε ποιες τροφές βρίσκεται και τα οφέλη του

Τι είναι το σελήνιο;

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό για τον οργανισμό μας μέταλλο. Είναι ένα ιχνοστοιχείο το οποίο βρίσκεται στο έδαφος, στα φυτά και σε πολλά τρόφιμα. Είναι ευρέως γνωστό για τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες και το σημαντικό ρόλο που παίζει στο αναπαραγωγικό σύστημα του ανθρώπου.

Η ανεπάρκεια σε σελήνιο μπορεί να είναι επιβλαβής για τον οργανισμό μας όπως φυσικά και η υπερβολική πρόσληψή του. Η ιδανική ημερήσια πρόσληψη αυτού του στοιχείου είναι 55 μικρογραμμάρια την ημέρα. Η ανώτατη πρόσληψη είναι 400 μικρογραμμάρια. Πάνω από αυτήν την ποσότητα, τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα για την υγεία μας.

Σε τι βοηθά το σελήνιο;

1. Ευρέως αποδεκτή είναι η ισχυρή αντιοξειδωτική δράση του σεληνίου. Οι ελεύθερες ρίζες που σχηματίζονται στον οργανισμό μας είναι αποτέλεσμα του έντονου τρόπου ζωής αλλά και της ηλικίας. Μεγάλος αριθμός αυτών οδηγεί στο λεγόμενο οξειδωτικό στρες, το οποίο έχει συνδεθεί με την πρόωρη γήρανση αλλά και με πολλές χρόνιες παθήσεις, όπως διαβήτης, καρδιαγγειακές παθήσεις, παθήσεις του νευρικού συστήματος κ.ά. Το σελήνιο, ως ισχυρό αντιοξειδωτικό, εξουδετερώνει τις πλεονάζουσες ελεύθερες ρίζες και προστατεύει τα κύτταρα από πιθανές βλάβες εξαιτίας του οξειδωτικού στρες.

2. Πολλές έρευνες υποστηρίζουν ότι το σελήνιο παίζει σημαντικό ρόλο στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

3. Θεωρείται επίσης αποδεκτό ότι το σελήνιο βοηθάει τη μνήμη και συμβάλλει στην πρόληψη της πνευματικής φθοράς.

4. Προστατεύει από φλεγμονές και ενισχύει την καλή υγεία της καρδιάς.

5. Συμβάλλει στην καλή λειτουργία του μεταβολισμού καθώς προστατεύει τον θυρεοειδή αδένα.

6. Είναι πολύ πιθανό να συμβάλλει στην πρόληψη σοβαρών παθήσεων, καθώς σε ορισμένες έρευνες η επαρκής του ποσότητα στο αίμα συσχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων τύπων καρκίνου.

7. Βοηθάει στο άσθμα, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι συμβάλλει στη μείωση των συμπτωμάτων που έχουν οι ασθενείς.

Διαφήμιση

<div align=”center”>

</div>

Από ποιες τροφές προσλαμβάνεται το σελήνιο

Η περιεκτικότητα των τροφών σε σελήνιο εξαρτάται από το έδαφος στο οποίο έχουν παραχθεί και ως εκ τούτου είναι δύσκολο να υπάρξει ένας πίνακας τροφών που να παρουσιάζει με ακρίβεια την περιεκτικότητά τους. Παρόλα αυτά, παρακάτω θα βρείτε τις σημαντικότερες πηγές σεληνίου.

Brazil Nuts

Η καλύτερη πηγή σεληνίου είναι αυτοί οι ξηροί καρποί. 5-6 brazil nuts περιέχουν 556 mcg σελήνιο, δηλαδή 990% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Καλό είναι λοιπόν να καταναλώνονται τα Brazil nuts με μέτρο.

Στρείδια

Τα στρείδια έχουν κι αυτά υψηλή περιεκτικότητα σε σελήνιο. 1/3 του φλιτζανιού μαγειρεμένα στρείδια περιέχουν 130,90 mcg σελήνιο, δηλαδή 283% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης. Και η κατανάλωση στρειδιών λοιπόν με μέτρο.

Χοιρινά παϊδάκια

170 gr χοιρινά παϊδάκια περιέχουν 80,6 mcg σελήνιο, δηλαδή 147% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης.

Ψάρια

Ο τόνος, οι σαρδέλες, και ο σολομός περιέχουν αρκετό σελήνιο. 170 gr σολομού περιέχουν 79,60 mcg σελήνιο, δηλαδή το 145% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης.

Στήθος κοτόπουλου και γαλοπούλα

170 gr κοτόπουλου περιέχουν 54,2 mcg σελήνιου δηλαδή το 99% της ποσότητας που χρειαζόμαστε καθημερινά.

Ζυμαρικά ολικής αλέσεως

Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένων ζυμαρικών ολικής αλέσεως περιέχει 42,5 mcg σελήνιο, δηλαδή το 77% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας.

Μοσχαρίσιο κρέας

Το μοσχαρίσιο κρέας περιέχει σελήνιο και η περιεκτικότητα ποικίλλει ανάλογα με το κομμάτι. Για παράδειγμα, μια μπριζόλα παρέχει 33 mcg, ενώ ο κιμάς 18 mcg.

Cottage cheese

Ένα φλιτζάνι cottage cheese pεριέχει 20 mcg σεληνίου, 30% δηλαδή της καθημερινής  δόσης.

Αυγά

Ένα βραστό αυγό περιέχει περίπου 20 mcg σεληνίου.

Καστανό ρύζι

Μια κούπα μαγειρεμένου καστανού ρυζιού προσφέρει 19 mcg σεληνίου, 27% δηλαδή της της ποσότητας που χρειαζόμαστε καθημερινά.

Ηλιόσπορος

Ένα τέταρτο της κούπας ηλιόσπορος περιέχει 19 mcg σεληνίου.

Φασόλια

Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα φασόλια περιέχει 13 mcg σεληνίου.

Βρώμη

Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένης βρώμης περιέχει 13 mcg σεληνίου.

Φακές

Ένα φλιτζάνι φακές περιέχει 6 mcg σεληνίου.

Άλλα τρόφιμα που περιέχουν σελήνιο είναι το τόφου, τα μανιτάρια, γαρίδες, γαλακτοκομικά, λαχανικά.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Μοιράσου το

Κάτι μαγειρεύεται