Ρεβυθια θερμιδες και διατροφικη αξια

Τα ρεβύθια ανήκουν στην οικογένεια των οσπρίων. Δεν αποτελούν αγαπημένα όσπρια, αν και είναι σημαντική τροφή της Μεσογειακής Διατροφής, και τα τελευταία χρόνια λείπουν από την ελληνική κουζίνα. Ειδικοί σε θέματα διατροφής τονίζουν πως πολύ κακώς τα ρεβύθια απουσιάζουν από το διαιτολόγιό μας. Ο λόγος είναι απλώς. Για τα ρεβυθια η διατροφικη αξια οι ιδιοτητες τους και το ζήτημα “ρεβυθια θερμιδες” είναι παράμετροι που πρέπει να μας πείσουν να εντάξουμε αυτό το όσπριο στη διατροφή μας. Τα ρεβυθια σε σουπα με τις λιγες θερμιδες είναι ένα απόλυτα θρεπτικό πιάτο καθώς λαμβάνουμε από τα ρεβυθια υψηλής ποιότητας πρωτεινη.

Ρεβυθια και διατροφικη αξια

Για τα ρεβυθια η διατροφικη αξια τους είναι εντυπωσιακή. Προσφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία μας. Τα ρεβυθια με τις ιδιοτητες τους μπορούν να ενισχύσουν τον οργανισμό. Περιέχουν μέτρια ποσότητα θερμίδων:

Ρεβυθια θερμιδες (βρασμένα, 100γρ): 164

Ρεβυθια θερμιδες (ωμά, 100γρ): 364

εκ των οποίων περίπου το 67% προέρχεται από τους υδατάνθρακες. Το υπόλοιπο ποσοστό προέρχεται από πρωτεΐνες και ελάχιστα από λίπος. Είναι καλή πηγή βιταμινών, με κύριες τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, και μετάλλων όπως φώσφορο, μαγνήσιο και κάλιο. Επίσης, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και υδατάνθρακες παρότι είναι τροφή χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.

Το θρεπτικό συστατικό, όμως, που κάνει τη διαφορά για τα ρεβυθια ειναι η πρωτεινη. Τα ρεβύθια αποτελούν μία από τις καλύτερες φυτικές πηγές πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας. Σε περιπτώσεις χορτοφαγίας ή σε περιόδους νηστείας τα ρεβυθια έχουν πρωτεινη που μπορεί να αντικαταστήσει επάξια τις πρωτεΐνες του κρέατος. Ειδικά όταν συνδυάζεται με άλλες πηγές φυτικών πρωτεϊνών όπως για παράδειγμα το ρύζι.

“ΡΕΒΥΘΙΑ ΠΡΩΤΕΙΝΗ”: έχει υπολογιστεί ότι σε 28γρ ρεβυθιών περιέχονται 3γρ πρωτεΐνης. Μελέτες έχουν δείξει ότι η ποιότητά της είναι καλύτερη από εκείνη άλλων τύπων οσπρίων. Αυτό γιατί περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα.

Οι ικανοποιητικές για τα ρεβυθια θερμιδες αλλά και η σπουδαία στα ρεβυθια διατροφικη αξια είναι οι λόγοι που ψάχνεις για να μαγειρέψεις μια φορά την εβδομάδα μια ρεβυθάδα.

Ρεβυθια και οι ιδιοτητες τους

Τα ρεβύθια ως πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών αποφέρουν πολλά οφέλη στον οργανισμό μας. Τα παρακάτω οφέλη που θα αναφερθούν είναι «τροφή για σκέψη» για το αν πρέπει να αρχίσουμε να βάζουμε στη διατροφή μας αυτό το όσπριο πιο συχνά και με διάφορους τρόπους.

Αρχικά, οι φυτικές ίνες βοηθούν στην ανάδειξη του αισθήματος πληρότητας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όταν καταναλώνουμε ρεθύθια μας κρατάνε για περισσότερη ώρα χορτάτους οπότε έτσι αποφεύγουμε το “τσιμπολόγημα” μέχρι το επόμενο γεύμα. Γι’ αυτό το λόγο τα ρεθύθια θεωρούνται χορταστική τροφή και συμβάλλουν στη μείωση πρόσληψης θερμίδων στα γεύματα παίζοντας σημαντικό ρόλο στον έλεγχο του βάρους.

Επίσης, τα ρεβύθια έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη που σημαίνει ότι με την κατανάλωσή τους δεν αυξάνεται απότομα και γρήγορα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Οι περιεχόμενες φυτικές ίνες επιβραδύνουν την απορρόφηση των υδατανθράκων ενώ οι πρωτεΐνες βοηθούν στη διατήρηση του σακχάρου σε φυσιολογικά επίπεδα. Άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη μπορούν να τρώνε άφοβα ρεβύθια, όπως ρεβυθια σε σουπα με λίγες θερμιδες.

Μία άλλη σπουδαία ιδιότητα των ρεβυθιών που οφείλεται πάλι στις φυτικές ίνες είναι ότι βοηθούν στην πέψη. Τα ρεβύθια έχοντας υψηλή περιεκτικότητα φυτικών ινών συμβάλλουν στην φυσιολογική λειτουργία του εντέρου και βοηθούν στην αύξηση του αριθμού των υγιών βακτηρίων στο έντερο αποτρέποντας την εμφάνιση πεπτικών παθήσεων.

Τέλος, τα ρεβύθια βοηθούν στη πρόληψη πολλών χρόνιων νοσημάτων. Η ύπαρξη των φυτικών ινών συμβάλλει στη μείωση της “κακής” χοληστερόλης στο αίμα μειώνοντας έτσι το κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων. Επιπλέον, η υψηλή συγκέντρωση υδατανθράκων συντελούν στη δημιουργία βουτυρικό οξεός στο παχύ έντερο που μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.

Ρεβυθια στη διατροφη μας

Τα ρεβύθια μπορούν να καταναλωθούν όλο το χρόνο είτε αποξηραμένα είτε μαγειρεμένα είτε σε κονσέρβα. Για το μαγείρεμά τους απαιτείται πρώτα μούλιασμα ώστε να μαλακώσουν. Το πιο γνωστό φαγητό με ρεβύθια είναι η σούπα της. Εξαιρετική επιλογή για να λάβεις όλα τα θρεπτικά συστατικά και για έξτρα TIP μαγειρέψτε στο νερό που μουλιάσετε τα ρεβύθια για να μην χάσετε τις βιταμίνες και τα μέταλλα.

Ρεβυθια σουπα θερμιδες (200γρ): 290

Μπορείτε, επίσης, να φτιάξετε ρεβυθια σαλάτα και με λίγο ελαιόλαδο να εκτοξεύσετε τη διατροφική αξία του πιάτου ενώ τέλεια ιδέα είναι να πλάσετε τα αγαπημένα φαλάφελ με μπαχαρικά και μυρωδικά. Για το τέλος, έχω να προτείνω το πολυσυζητημένο χούμους. Την παραδοσιακή και υγιεινή συνταγή από την Μέση Ανατολή θα την βρεις από την Αργυρώ Μπαρμπαρίγου.

“Ρεβυθια διατροφικη αξια” και “ρεβυθια θερμιδες” είναι θέματα που μας απασχόλησαν στο παρόν άρθρο και γίνεται κατανοητό πόσο σημαντικό είναι αυτό το όσπριο να μπει δυναμικά στη διατροφή μας. Δοκιμάστε εκπληκτικές συνταγές με ρεβύθια και θα αναθεωρήσετε για νοστιμιά του!

Δες ακόμα όλα τα μυστικά για όσπρια από την Αργυρώ που θα διευκολύνουν το μαγείρεμά σας.

Μυστικά για όσπρια