Τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου

Διακοπές, καλοκαίρι, βουτιές και μπάνια. Ο Αύγουστος είναι η καλύτερη εποχή να αναζωογονηθείτε σωματικά και πνευματικά με τα υγιεινά και νόστιμα φρούτα και λαχανικά που σας προτείνω να προσθέσετε στο πιάτο σας!

Ο τελευταίος μήνας του καλοκαιριού δεν υστερεί σε νοστιμιά και ποικιλία από τους δύο που προηγήθηκαν και συνεχίζει να φέρνει ολόφρεσκα φρούτα, λαχανικά και ψάρια στο τραπέζι μας. Ας δούμε αναλυτικά τι αγοράζουμε αυτό το μήνα!

Φρούτα Αυγούστου

Το σταφύλι περιέχει κάλιο, βιταµίνες Α, Β και αντιοξειδωτικές ουσίες που ονομάζονται φλαβονοειδή και συμβάλουν στην πρόληψη χρονίων νοσημάτων. Το μυστικό του ακούει στο όνομα ρεσβερατρόλη, ένα πολύτιμο φυτικό συστατικό, που βρίσκεται στη φλούδα του. Αποτελεί το διασημότερο συστατικό του σταφυλιού και προστατεύει τη λειτουργία της καρδιάς.

  • Κορόμηλα
  • Πεπόνι
  • Καρπούζι
  • Ροδάκινο
  • Δαμάσκηνο
  • Σύκα

Τα σύκα είναι ό,τι πρέπει για μια gourmet σαλάτα. Δρουν σαν ήπια καθαρτικά και μπορούν να δώσουν τη λύση σε όσους ταλαιπωρούνται από δυσκοιλιότητα. Η καθημερινή κατανάλωση τριών σύκων, βοηθάει στην ανακούφιση από το δυσάρεστο συναίσθημα. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες όσο περισσότερο συμπεριλαμβάνονται στην καθημερινή μας διατροφή, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχουμε όσον αφορά την επίτευξη του επιθυμητού βάρους.

Σαλάτα με σύκα κ σταφύλια
Σαλάτα με σύκα και σταφύλια: Δείτε τη συνταγή!

Λαχανικά Αυγούστου

πελτές ντομάτας χειροποίητος παραδοσιακός συνταγη πως διατηρειται συντηρηση
Πελτές ντομάτας: Δείτε τη συνταγή!
Παριανή καλοκαιρινή πίτα με βλήτα: Δείτε τη συνταγή εδώ!

Στην χρυσή εποχή τους είναι:

Οι ντομάτες είναι νόστιμες, υγιεινές και σας προστατεύουν από το ερύθημα. Οι δερματολόγοι συμφωνούν πως όταν τρώτε φρούτα και λαχανικά, που έχουν κίτρινο ή πορτοκαλί χρώμα, αποκτάτε πιο εύκολα ένα φυσικό, ομοιόμορφο μαύρισμα.

Μπάμιες λαδερές
Μπάμιες λαδερές: Δείτε τη συνταγή!

Μια κούπα κολοκύθι έχει 36 θερμίδες και το 10% της προτεινόμενης ημερήσιας πρόσληψης φυτικών ινών. Οι φυτικές ίνες βοηθούν τη διαδικασία της πέψης, αποτρέπουν τη δυσκοιλιότητα, διατηρούν σε χαμηλά επίπεδα το σάκχαρο στο αίμα και περιορίζουν τη λαιμαργία. Μάλιστα οι βιταμίνες C, Α, μαζί με το φυλλικό οξύ, που περιέχει το κολοκύθι, λειτουργούν σαν ισχυρά αντιοξειδωτικά ενάντια στο οξειδωτικό stress, που ενδέχεται  να προκαλεί διάφορες μορφές καρκίνου.

Τάρτα κολοκύθι: Δείτε τη συνταγή!

Χόρτα και μυρωδικά

  • Βλίτα
  • Γλιστρίδα
  • Αλμύρα

Το φυτό της αρμύρας: Αρμυρήθρα

Γνωστή με το επιστημονικό όνομα Salicornia και διαδεδομένη σε όλες τις παραθαλάσσιες περιοχές της Μεσογείου. Φυτό σαρκώδες , αλατόφιλο, που φυτρώνει και καλύπτει τα αλίπεδα περιμετρικά των δύο υβαριών της πόλης μας. Διαθέτει ένα μοναδικό μηχανισμό και καταφέρνει  να επιβιώνει για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αλατώδεις εκτάσεις που πολλές φορές καλύπτονται από θαλασσινό νερό. Ελάχιστα φυτά έχουν αυτή τη δυνατότητα.

Σάλτσα πέστο βασιλικού: Δείτε τη συνταγή!

Από τον ψαρά παίρνουμε αυτό το μήνα

  • Κολιούς
  • Αθερίνα
  • Σαρδέλες
ψητές σαρδέλες στο φούρνο με πατατες φουρνου
Σαρδέλες στο φούρνο με πατάτες: Δείτε τη συνταγή!
Αστακομακαρονάδα: Δείτε τη συνταγή!

Και ο κολιός τον Αύγουστο!

Διαβάστε πως ξεπαγώνουμε και πως συντηρούμε τα ψάρια στο ψυγείο και στην κατάψυξη. Δείτε και τα 7 μυστικά μου για να διαλέγετε πάντα τα πιο φρέσκα ψάρια.

Να θυμάστε πάντα φίλοι μου, τρώμε πάντα φρούτα και λαχανικά εποχής! Αφήστε μου παρακάτω τα σχόλια σας για να δω αν σας άρεσαν οι συνταγές μου!

Το γιορτινό τραπέζι του Δεκαπενταύγουστου

Όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε (και να γράφουμε) περισσότερα από ό,τι ο καθένας μόνος του.

Σας Προτείνουμε