Πίσω

Τροφές για ενεργοποίηση μεταβολισμού

Η σημαντικότητα του μεταβολισμού

Σαν μεταβολισμό θα μπορούσαμε να περιγράψουμε όλες εκείνες τις λειτουργίες του οργανισμού μας και τις τις χημικές διεργασίες που λαμβάνουν χώρα μέσα στο σώμα μας προκειμένου να εκτελούνται όλες οι ακούσιες λειτουργίες του σώματος. Τέτοιες λειτουργίες είναι η χώνεψη και η πέψη των τροφών, η επιδιόρθωση των κυττάρων, η διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος, καθώς και η παροχή ενέργειας και θρεπτικών συστατικών στα ζωτικά μας όργανα, και άλλα.

Ο μεταβολισμός και ο ρυθμός του διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Επηρεάζεται, από παράγοντες, όπως η ηλικία, οι ορμόνες, η φυσική δραστηριότητα, η θερμοκρασία του περιβάλλοντος, η κληρονομικότητα, το βάρος του καθενός κτλ.

Όλες οι λειτουργίες του μεταβολισμού για να τελεστούν χρειάζονται ενέργεια. Την ενέργεια αυτή τη λαμβάνουμε από τις τροφές που καταναλώνουμε. Αν θα μπορούσαμε λοιπόν να παρομοιάσουμε τον οργανισμό μας με μια καλοκουρδισμένη μηχανή, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το φαγητό είναι η κινητήριος δύναμη, το καύσιμο που μας τροφοδοτεί με ενέργεια για να καλύπτουμε τις ανάγκες του μεταβολισμού αλλά και οποιασδήποτε άλλης δραστηριότητας.

Είναι σημαντικό λοιπόν να τροφοδοτούμε τον οργανισμό μας με ποιοτικά τρόφιμα προκειμένου η “μηχανή” μας να δουλεύει στην εντέλεια. Μάλιστα υπάρχουν κάποιες τροφές που ενεργοποιούν το μεταβολισμό μας, ξυπνάνε δηλαδή τη μηχανή καύσης μας πράγμα που έχει αποδειχθεί ότι είναι ευεργετικό για την καλή μας υγεία.

Μάθε παρακάτω ποιές είναι οι τροφές που ξυπνούν το μεταβολισμό.

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι θεωρείται ένα από τα καλύτερα αντιοξειδωτικά ροφήματα. Μάλιστα οι κατεχίνες που περιέχει προστατεύουν τον οργανισμό από τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες και οι επιπλέον οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτές ευθύνονται και για την αύξηση του μεταβολισμού.

Ολικής αλέσεως προϊόντα

Μετά από πρόσφατες μελέτες έχει αποδειχθεί ότι η επιλογή ολικής αλέσεως προϊόντων οδηγεί σε μια μέτρια αύξηση στο μεταβολισμό. Πιθανότατα αυτό το γεγονός οφείλεται στις παραπάνω φυτικές ίνες που περιέχουν τα προϊόντα αυτά.

Πιπέρι, τσίλι και καυτερές πιπεριές

Η καψαϊκίνη που περιέχουν κάποιες τροφές και το πιπέρι αλλά και οι καυτερές πιπεριές, ενεργοποιεί το μεταβολισμό! Παράλληλα έχει αποδειχθεί ότι οι πικάντικες και καυτερές γεύσεις μειώνουν την όρεξη, πράγμα που οδηγεί στη μείωση του προσλαμβανόμενου φαγητό – αρκεί να είσαι fan των πικάντικων γεύσεων! Extra bonus: Οι καυτερές και πικάντικες γεύσεις μειώνουν την όρεξη, ενώ ικανοποιούν τους γευστικούς σου κάλυκες. Αυτό σημαίνει πως είναι πιο εύκολο να περιοριστείς σε πιο μικρές μερίδες χωρίς να νιώθεις στέρηση.

Όσπρια

Τα όσπρια αυξάνουν το μεταβολισμό, λόγω του ανθεκτικού αμύλου που περιέχουν. Αυτό είναι μια μορφή υδατάνθρακα που περνά άπεπτη από τον πεπτικό σωλήνα γεγονός που «αναγκάζει» το σώμα να χρησιμοποιήσει περισσότερη ενέργεια προσπαθώντας να το πέψει.

Ιωδιούχο αλάτι

Το ιώδιο είναι ένα θρεπτικό συστατικό απαραίτητο για τον θυρεοειδή, ο οποίος ελέγχει τη λειτουργία του μεταβολισμού. Χρησιμοποιώντας ιωδιούχο αλάτι βοηθάμε στην καλύτερη λειτουργία του μεταβολισμού μας.

Φρούτα και λαχανικά

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι από τις πιο πολύτιμες τροφές. Πλούσια σε φυτικές ίνες οι οποίες έχει αποδειχθεί ότι αυξάνουν κατά περίπου 10% το μεταβολισμό μας.

Τροφές με ω-3 λιπαρά οξέα

Λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, οι σαρδέλες, ο τόνος, οι γόπες και κάποια άλλα τρόφιμα όπως το αβοκάντο, το ελαιόλαδο άλλα και οι ξηροί καρποί, προσφέρουν στον οργανισμό μας τα ωφέλιμα λιπαρά οξέα. Τα ωμέγα 3 λιπαρά δεν συμβάλλουν μόνο στην υγεία της καρδιάς αλλά και στη ρύθμιση των επιπέδων της λεπτίνης, η οποία καθοδηγεί τον οργανισμό αν θα κάψει ή θα αποθηκεύσει ως λίπος τις προσλαμβανόμενες θερμίδες.

Μαύρη σοκολάτα

Σύμφωνα με τελευταίες έρευνες, η μαύρη σοκολάτα μειώνει την ορμόνη του στρες, την κορτιζόλη, η οποία ρυθμίζει και τον μεταβολισμό. Επιπλέον, η σοκολάτα περιέχει θεοβρωμίνη και καφεΐνη, ουσίες που επίσης επιταχύνουν το μεταβολισμό.

Κανέλα

Η κανέλα αυξάνει το μεταβολισμό καθώς ενεργοποιεί τη θερμογένεση, την καύση δηλαδή θερμίδων για την παραγωγή θερμότητας.

Διαβάστε ακόμα ποιες τροφές είναι πλούσιες σε ω-3 λιπαρά οξέα:

Μοιράσου το

Κάτι μαγειρεύεται