Νικάς πάντα με ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα

Οι Τροφοβιταμίνες είναι το καλύτερο οπλοστάσιο ενάντια στις ιώσεις ειδικά το χειμώνα!!

Οι πιο κρύες μέρες του 2021 είναι μάλλον αυτές που διανύουμε. Η καραντίνα μας κρατάει μέσα στα σπίτια και ο Covid19 απαιτεί από εμάς να θωρακίσουμε σωστά τον οργανισμό μας.

Μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι τρώνε περισσότερα φρούτα και λαχανικά έχουν ενισχυμένο ανοσοποιητικό σύστημα και αναφέρουν λιγότερες λοιμώξεις και ημέρες ιώσεων το χρόνο.

Η διάσημη βιταμίνη C

Έχει ταυτιστεί με την ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος, γι’ αυτό και οι συστάσεις για κατανάλωση φρούτων – λαχανικών με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, όπως ακτινίδια, πορτοκάλια, μανταρίνια, πιπεριές, λεμόνια, μπρόκολο, κουνουπίδι και τα βατόμουρα, μύρτιλα περιλαμβάνουν κυρίως αυτά τα τρόφιμα ως βάση.
Όμως το κλειδί για να παραμείνεις υγιείς, δε βρίσκεται μόνο σε μια βιταμίνη ή ένα συμπλήρωμα, αλλά στο ολοκληρωμένο σχέδιο διατροφής και φυσικής κατάστασης μέσα από την καθημερινή διατροφική σου ρουτίνα σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά όπως τα καλά λιπαρά τις πρωτεΐνες σου σε σωστή αναλογία, ποσότητα και ποιότητα.

Συνδύασε τις βιταμίνες σωστά

  • Προσπάθησε να τρως συνδυασμό πολλά λαχανικά εποχής όπως γλυκοπατάτες, καρότα, κολοκύθα. Είναι πολύ πλούσια σε βιταμίνη Α και αντιοξειδωτικά που συνδυάζονται επιτυχώς με τη βιταμίνη C με αποτέλεσμα να είναι ενισχυμένο το ανοσοποιητικό σου.
  • Η έρευνα για την ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού δείχνει επίσης ότι η έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να αυξήσει την ευαισθησία σε λοιμώξεις.
  • Είναι συχνά δύσκολο να πάρουμε αρκετή βιταμίνη D το χειμώνα. Αν και μερικά τρόφιμα, όπως τα λιπαρά ψάρια, περιέχουν φυσικά βιταμίνη D, η καλύτερη πηγή είναι ο ήλιος. Προσπάθησε λοιπόν καθημερινή έκθεση 10-15 λεπτά πρωινές ώρες ή, αν χρειαστεί, να εξετάσεις τη λήψη ενός συμπληρώματος εφόσον γίνει πρώτα βιοχημικός εργαστηριακός έλεγχος.

Τάισε το έντερό σου με καλά βακτήρια και διώξε τους εισβολείς

Η έρευνα δείχνει ότι το γαστρεντερικό σύστημα μας μπορεί να είναι το κέντρο της ανοσίας μας. Αυτό σημαίνει ότι το κλειδί για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος είναι μόνο ένα. Η διατήρηση μιας υγιούς εντερικής χλωρίδας. Ταυτόχρονα βοηθά στην πρόληψη για τις ιώσεις και ακόμα σοβαρότερες ασθένειες. Μάλιστα η πρόσφατη βιβλιογραφία υποστηρίζει ότι το μικροβίωμα του εντέρου είναι ο συνδετικός κρίκος για την εξατομικευμένη θεραπεία στα μη μεταδιδόμενα νοσήματα.
Τα προβιοτικά, ή «καλά» βακτήρια, έχει βρεθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή στο έντερο και με τον τρόπο αυτό βοηθάνε στον αγώνα ενάντια στις φλεγμονές.
Έτσι, κατά τη διάρκεια ιδίως αυτής της περιόδου να είσαι σίγουρος ότι καταναλώνεις προβιοτικά σε συσκευασμένα τρόφιμα, όπως το γιαούρτι, τουρσί με μέτρο, κεφίρ και γενικά προϊόντα ζύμωσης. Εάν είναι απαραίτητο, μπορείς επίσης να προσθέσεις ένα προβιοτικό συμπλήρωμα.

Κράτα τη φυσιολογία σου σε «φόρμα»

Η άσκηση είναι πραγματικά ένα ισχυρό εργαλείο για την αποτροπή των ιώσεων. Μελέτες έχουν δείξει ξανά και ξανά ότι αν παραμένουμε ενεργοί με καλό επίπεδο φυσικής κατάστασης ενισχύουμε την ανοσία και αντιστεκόμαστε στις ιώσεις. Όταν ζούμε ένα δραστήριο τρόπο ζωής, υπάρχει επίσης μια τακτική αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος μας. Αυτή, θα μπορούσε να είναι ο λόγος για τον οποίο το σώμα σου είναι σε θέση να καταπολεμήσει αποτελεσματικά τους ιούς. Η άσκηση βελτιώνει όχι μόνο τα βακτήρια του εντέρου μας, αλλά και μειώνει τις ορμόνες του στρες, οι οποίες αυξάνουν τις πιθανότητές να νοσήσουμε.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να μην πιέζεις τον οργανισμό σου με παρατεταμένη εντατική άσκηση αυτή τη περίοδο. Η παρατεταμένη αύξηση μπορεί πραγματικά να οδηγήσει σε προσωρινά εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα. Αντ’ αυτού, προσπάθησε να ακολουθήσεις ένα μέτριο πρόγραμμα των 30 έως 45 λεπτών, τρεις έως πέντε φορές την εβδομάδα.

Πες όχι σε ότι σε πιέζει

Ορμόνες του στρες όπως η κορτιζόλη αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σου.

Στην πραγματικότητα, μελέτες έχουν δείξει ότι τα άτομα που βρίσκονται υπό μεγαλύτερη πίεση και εσωτερική ένταση έχουν διπλάσιες πιθανότητες να αναπτύξουν ένα κρύωμα αφού έχουν εκτεθεί στον ιό.
Αποτελεσματικές στρατηγικές για να διατηρηθεί υγιές το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι οι τεχνικές διαχείρισης του στρες, όπως η ελαφριά γιόγκα, το καθημερινό περπάτημα, ο διαλογισμός και οι βαθιές διαφραγματικές αναπνοές και καλό είναι να τις προσθέσεις στο εβδομαδιαίο σου πρόγραμμα για τουλάχιστον 15 λεπτά καθημερινά.

Ο καλός ύπνος δυναμώνει το ανοσοποιητικό

Υπάρχει ένας λόγος για να νιώθεις λιγότερο ενεργοποιημένος το χειμώνα από ό, τι το καλοκαίρι λόγω της έλλειψης ηλιακής ακτινοβολίας. Ίσως χρειαστείς μεγαλύτερες περιόδους ανάπαυσης πλέον αυτή τη περίοδο, για αυτό να ακούς το σώμα σου. Ο καλός και αναπαυτικός ύπνος είναι απαραίτητος για την πρόληψη ενός κρυολογήματος τουλάχιστον 4 φορές περισσότερο συγκριτικά με όσους κοιμούνται 5 και λιγότερες ώρες.

Εύκολη, χορταστική, πεντανόστιμη και κυρίως ωφέλιμη, αυτή η σαλάτα με τα super foods θα σας δώσει ενέργεια

σαλάτα σπανάκι με κοτόπουλο και ρόδι
Σαλάτα σπανάκι με κοτόπουλο και ρόδι: Δείτε τη συνταγή

Μια σαλάτα με λαχανικά, φρούτα και ξηρούς καρπούς, είναι το ιδανικό ελαφρύ και νόστιμο γεύμα που θα μας γεμίσει ενέργεια

σαλάτα ενέργειας με μπροκολο και κουνουπιδι συνταγη Αργυρω argiro Argyro
Σαλάτα ενέργειας με μπρόκολο και κουνουπίδι: Δείτε τη συνταγή

Αυτός ο σολομός στη λαδόκολλα, είναι από τα πιο νόστιμα και υγιεινά πιάτα που έχουμε μοιραστεί. Γεμάτο Ω3 λιπαρά και υπερτροφές.

σολωμός στη λαδόκολλα υγιεινη συνταγη διαιτης
Σολωμός στη λαδόκολλα: Δείτε τη συνταγή

Αν λατρεύετε τα μοσχαρίσια μπιφτέκια αλλά τα θέλετε πιο υγιεινά και διαφορετικά, ακολουθήστε αυτή τη συνταγή με τα super foods και θα με θυμηθείτε!

μοσχαρίσια μπιφτέκια
Μπιφτέκια super food με λαχανικά και πουρέ λαχανικών: Δείτε τη συνταγή

Χειμωνιάτικη ζεστή σαλάτα λαχανικών με μπρόκολο και κουνουπίδι, φουλ σε superfoods, πλούσια πηγή βιταμινών και αντιοξειδωτικών!

ζεστή σαλάτα λαχανικών με κουνουπίδι και μπρόκολο
Ζεστή σαλάτα λαχανικών με κουνουπίδι και μπρόκολο: Δείτε τη συνταγή

Vegan σαλάμι σοκολάτας χωρίς ζάχαρη και χωρίς γλουτένη, που χαρίζει ευεξία και μακροζωία. Ένα υπέροχο γλυκό με βιολογικά υλικά, πολλές υπερτροφές και μεγάλη διατροφική αξία. Είναι σκέτη απόλαυση!

vegan σαλάμι σοκολάτας χωρίς ζάχαρη χωρις αυγα χωρις βουτυρο superfoods συνταγη αργυρώ
Vegan σαλάμι σοκολάτας χωρίς ζάχαρη: Δείτε τη συνταγή

Νηστίσιμη μερέντα χωρίς ζάχαρη, ιδανική για ειδική διατροφή! Τη χρησιμοποιούμε για άλειμμα σε ψωμί, στο κέικ ή σαν γέμιση σε μπισκότα

σπιτική νηστίσιμη μερέντα χωρίς ζάχαρη
Σπιτική νηστίσιμη μερέντα χωρίς ζάχαρη: Δείτε τη συνταγή

Αυτή η μους είναι αυτό ακριβώς που λέει και το όνομά της: μους σοκολάτας χωρίς ζάχαρη και χωρίς αυγά αλλά με γιαούρτι, τόσο ελαφριά που την τρως χωρίς τύψεις.

μους σοκολάτα χωρίς ζάχαρη χωρις αυγα light γλυκο διαιτης συνταγη
Μους σοκολάτα χωρίς ζάχαρη: Δείτε τη συνταγή

Από τη Δρ. Άννα Παπαγεωργίου
Κλινική Διατροφολόγο, καθ. φυσικής αγωγής και αθλητισμού, επιστημονική υπεύθυνη του Κέντρου Προαγωγής Υγείας Ευρωστία

Μπορείς  να  ενημερωθείς για περισσότερα διατροφικά tips και μυστικά υγείας και όλα τα ολιστικά προγράμματα ευεξίας ειδικά σχεδιασμένα για γυναίκες και παιδιά στο τ. 2106827284 ή στο info@evrostia-health.gr

Διαβάστε περισσότερα μυστικά για την υγεία και τη διατροφή μας στην επίσημη ιστοσελίδα της Ευρωστίας, της Δρ. Άννας Παπαγεωργίου

Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις με ποιον τρόπο πρέπει να τρέφονται τα παιδιά μας για να έχουν ένα γερό ανοσοποιητικό, διάβασε παρακάτω

 

Πώς να τρέφονται τα παιδιά για να έχουν γερό ανοσοποιητικό;

Θέλω να μοιράζομαι τα πάντα μαζί σας μέσα από το argiro.gr!

Σας Προτείνουμε